Ο δημιουργός της Off-White αναλύει τη φιλοσοφία & τη στρατηγική του

Για τον Virgil Abloh, μόδα και αρχιτεκτονική είναι άρρηκτα συνδεδεμένες. Σε συνέντευξη του στο Dezeen, εξηγεί πώς οι γνώσεις του στην αρχιτεκτονική (σπουδές, μεταπτυχιακό Illinois Institute of Technology) βοήθησαν στη δημιουργία του brand του, Off-White.

“Δεν πιστεύω στην πειθαρχία.”, δηλώνει. “Μπορείς να χρησιμοποιήσεις τη βάση της αρχιτεκτονικής και να κάνεις πολλά πράγματα, όχι μόνο αυτό που έχουμε συνηθίσει να κάνουμε. Εγώ έφτιαξα το brand μου για να εξερευνήσω περισσότερο την αρχιτεκτονική.”

Το ξεκίνημα του βρίσκεται πίσω, στο 2012 όπου και ίδρυσε το brand του, Off-White, στο Μιλάνο. Σήμερα, 8 χρόνια μετά συνεργάζεται με τον οίκο Louis Vuitton και βρίσκεται ένα βήμα πριν το άνοιγμα του Off-White flagship store στο Design District στο Μαϊάμι για τον σχεδιασμό του οποίου συνεργάστηκε με την AMO, τον ερευνητικό βραχίονα της εταιρείας OMA που ιδρύθηκε από τον Ολλανδό αρχιτέκτονα Rem Koolhaas με απώτερο σκοπό να επανεξεταστεί  η λειτουργία ενός καταστήματος ρούχων με τη συμβατική έννοια.

“Για μένα, η σύγχρονη έρευνα της AMO και της OMA είναι το άλμα από την αρχιτεκτονική στη μόδα. Προφανώς, δεν πιστεύω σε πειθαρχίες. Πιστεύω μόνο στη θεωρία και σε ένα είδος έρευνας. Έτσι ξεκίνησα μια καριέρα στη μόδα, για να  κάνω αρχιτεκτονική από μια άλλη οπτική. Δεν πιστεύω ότι η μόδα είναι απαραίτητη για τη δημιουργία της μόδας. Αυτό θα μπορούσε να ισχύει 50 χρόνια πριν.”

Θεωρεί ότι η αρχιτεκτονική με τον τρόπο που διδάσκεται, εδώ και χρόνια, είναι πλέον ξεπερασμένη με την ενέργεια και την ένταση της νέας γενιάς να είναι απαραίτητη για την εξέλιξής της.

Σαν νέος αρχιτέκτονας και σχεδιαστής, προσπαθεί πρωταρχικά να προκαλέσει τη σκέψη και όχι την αίσθηση του καταναλωτισμού. Και αυτό δεν είναι κάτι εύκολο μιας και κάθε ιδέα που αρχίζει να ωριμάζει  πρέπει να διαλυθεί ξανά, να αποσυναρμολογηθεί και να αμφισβητηθεί. Αυτό χαρακτηρίζει τη συνεργασία του Virgil Abloh με τον διευθυντή της AMO, Samir Bantal.

Σε ότι έχει να κάνει με το εμπορικό του σήμα αναφέρει: “Ανέπτυξα το εμπορικό μου σήμα με βασικό σκεπτικό, να μην χρειάζεται κάποιος να φοράει ρούχο μου για να κατατάσσεται στην “ομάδα” μου. Κυριολεκτικά. Στη μόδα πολλές φορές πρέπει κάτι να το φορέσεις για να είσαι. Ανάμεσα σε μένα, τους φίλους μου και τους ανθρώπους μου δεν είναι έτσι. Δεν είναι μια στολή το Off-White. Το να είσαι στη λογική Off-White είναι απλώς να σκέφτεσαι έξω από το κουτί. Δεν χρειάζεται να φοράς Off-White, καλύτερα να φοράς τα δικά σου ρούχα. Τα ρούχα είναι απλά αντιπροσωπευτικά.”

DIDEE MAGAZINE

Η υψηλή αισθητική στη σύγχρονη ζωή της πόλης.

More Stories
1623984480678152 dior
DIOR Cruise 2022: To show του οίκου στο Παναθηναϊκό Στάδιο