Quantcast
0aed5013dbc61e034ad515effa9ecca5648aea79

Sarah Burton: Η creative director του οίκου McQueen μιλά για τέχνη, μόδα και θηλυκότητα

Δέκα χρόνια μετά την πρώτη σόλο συλλογή της για τον οίκο Alexander McQueen, η creative director Sarah Burton του οίκου μίλησε στο επετειακό – για τα 20 χρόνια- τεύχος του Another Mag για την τέχνη, τον κόσμο της μόδας και τη δύναμη της θηλυκότητας.

Η πρώτη της επαφή με τον οίκο έγινε το 1996 όπου έκανε την πρακτική της. Η Burton είναι ένα ντροπαλό και σεμνό άτομο, το οποίο, δεδομένου του επαγγέλματός της, μπορεί να θεωρηθεί ασυνήθιστο. Είναι όμως και αρκούντως γενναία ώστε 25 χρόνια μετά να βρίσκεται ακόμη εκεί.

Η πρώτη σόλο συλλογή της για τον Alexander McQueen παρουσιάστηκε κατά τη διάρκεια της σεζόν Άνοιξη / Καλοκαίρι 2011 στο Παρίσι, ακριβώς δέκα χρόνια πριν. Αγαπήθηκε – κάνοντας τη μετάβαση από βοηθός του μέντορά της (Alexander McQueen)  σε δημιουργική διευθύντρια του διεθνούς brand. Βοηθά  να διαιωνιστεί μια εκπληκτική κληρονομιά που συνέβαλε στο να δημιουργηθεί, επαναπροσδιορίζοντάς τη σεζόν με τη σεζόν. Επιβλέπει απολύτως τα πάντα – γυναικείες & ανδρικές, αξεσουάρ, καμπάνιες, επικοινωνίες.

Έχει πραγματοποιήσει εργαστήρια για μαθητές που καλύπτουν τα πάντα, από την έρευνα για την μόδα έως το σκίτσο και την παραγωγή.

Η συλλογή γυναικείων ενδυμάτων της Burton για τη σεζόν Spring / Summer 2021 έχει ένα feeling “αναχώρησης” και ελευθερίας τόσο στα ρούχα και τα αξεσουάρ όσο και στον τρόπο με τον οποίο παρουσιάστηκε. Γυρίστηκε σαν μια ταινία, την αυγή, στις όχθες του ποταμού Τάμεση, με φόντο τον ορίζοντα του Λονδίνου και τον χλωμό φθινοπωρινό ουρανό με έντονες επιρροές από τη Βικτωριανή εποχή. Ο ίδιος ο McQueen αλλά και η Burton μετά από αυτόν, έπαιρναν έμπνευση από την εποχή εκείνη. Βικτωριανά κορμάκια, περίτεχνα κεντήματα, άγριας ​​όμορφιας κορσέδες είναι συνεχείς αναφορές στις συλλογές του οίκου όλα στο δρόμο της νεωτερικότητας.

Εν καιρώ πανδημίας η αναγκαιότητα έγινε η μητέρα της εφεύρεσης. Το αποτέλεσμα αυτής της περιόδου ήταν μια συλλογή πιο ουσιαστική, λιγότερο στολισμένη, αν και απέχει πολύ από την απλότητα με άμεσα αναγνωρίσιμα κομμάτια, έντονα και εξαιρετικά ξεχωριστά.

Another Mag: Πιστεύεις ότι ο χρόνος που ζούμε – η απόσταση που δημιουργείται από την πανδημία και τα lockdown – δίνει περισσότερο χώρο για να σκεφτούμε;

Sarah Burton: Νομίζω ότι ήταν μια χρονιά που υπήρχε τόσος πολύς θόρυβος, 24 ώρες το 24ωρο, από τα μέσα ενημέρωσης που ένιωθε σαν υπερφόρτωση από πληροφορίες. Ένιωσα μούδιασμα από αυτό. Έτσι πήρα τον χρόνο μου και διαπίστωσα ότι ήθελα να κάνω μια δουλειά που να συγκίνησει τους ανθρώπους. Μερικές φορές νομίζω ότι το σύστημα  υπονομεύει τους δημιουργούς λέγοντάς τους τι να σκεφτούν και τι να δημιουργήσουν τελικά.

AΜ: Πως ήταν η διαδικασία γυρισμάτων της ταινίας; Πώς συγκρίθηκε με τη διοργάνωση μιας επίδειξης ;

SB: Μου άρεσε πολύ που δούλεψα με τον Jonathan Glazer. Ήμουν πάντα οπαδός του έργου του. Ήταν μια εμπειρία συναρπαστική, εμπνευσμένη και δημιουργική, ιδανική ώστε να κάνω κάτι διαφορετικό σε ένα χρόνο που όλα άλλαξαν. Η δημιουργία μιας ταινίας αντί μιας επίδειξης διαφέρει ως προς την ανθρώπινη επαφή. Οικείες στιγμές και ανθρώπους που έρχονται κοντά. Είχα χρόνο να σκεφτώ  περισσότερο τους χαρακτήρες και τα ρούχα.

AM: Ίσως είναι κλισέ, αλλά συμφωνείς ότι το να μας αφαιρούν πολλά πράγματα μας κάνουν να εκτιμούμε τα πράγματα που έχουμε; 

SB: Η όλη κατάσταση με τον Covid-19 με έκανε να εκτιμήσω πραγματικά την εξαιρετική ομάδα μου και το πόσο καταπληκτική δουλειά είναι στο Λονδίνο. Όλα έκλεισαν και, παρόλο που έχω ζήσει εδώ και χρόνια – για το μεγαλύτερο μέρος της ζωής μου, στην πραγματικότητα – παρατήρησα πράγματα που δεν είχα παρατηρήσει πριν. Κάναμε την ταινία πολύ νωρίς το πρωί. Ήταν μαγικό. Όταν ο ήλιος ανέτειλε, κάτι που έκανε τα πάντα να φαίνονται πιο έντονα. Ο Τάμεσης είναι ένα μέρος του Λονδίνου που δεν έχει αλλάξει ποτέ, είναι ένα μέρος όπου το παλιό και το νέο συναντιούνται, όπου ο ναός του Αγίου Παύλου είναι δίπλα σε πολύ μοντέρνες κατασκευές, αλλά το συνολικό αποτέλεσμα είναι κάπως διαχρονικό. Και επειδή η πόλη ήταν τόσο άδεια, όλα φαινόταν πιο έντονα.

AM: Η ιδέα του παλιού και του νέου που έρχονται μαζί βρίσκεται επίσης στην καρδιά του οίκου Alexander McQueen.

SB: Νομίζω ότι είμαστε ακριβώς αυτό. Θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, είτε κοιτάζοντας πίσω σε μια περίοδο της ιστορίας γενικότερα είτε στην ιστορία του McQueen.  Παίρνοντας ένα παλιό παλτό και μετατρέποντας το ή ένα άσπρο πουκάμισο και αλλάζοντας το, στο σημείο που γίνονται αρκετά McQueen είναι η φιλοσοφία πίσω από το brand μας.

AM: Στην ταινία που παρουσιάστηκε η συλλογή συνυπήρχαν ανδρικά και γυναικεία ενδύματα. Γιατί;

SB: Η διαδικασία σχεδιασμού των συλλογών ήταν αλληλένδετη. Οι χαρακτήρες – και οι άνθρωποι – σχετίζονται μεταξύ τους. Όλο και περισσότερο φέρνουμε τα γυναικεία και τα ανδρικά ενδύματα McQueen πιο κοντά.

AM: Η συλλογή σηματοδοτεί μια επιστροφή στο πνεύμα του ίδιου του McQueen – τα ταπεινά υφάσματα, την απογύμνωση του καλλωπισμού, το Λονδίνο, η έμπνευση από την αισθητική του “δρόμου” και τη βρετανική παράδοση. Το ένιωσες αυτό;

SB: Αυτός ήταν ο στόχος. Ένιωσα σωστό να κάνω κάτι καθαρό στη σιλουέτα, τη μορφή και την κατασκευή. Για μένα, δεν είναι η κατάλληλη στιγμή για φαντασία στα ρούχα. Θέλουμε κάτι που είναι ανθρώπινο και πραγματικό.  Είχαμε πρόσβαση σε απίστευτα υφάσματα, αλλά θεώρησα καλό να χρησιμοποιήσουμε πιο απλά υλικά και ανακυκλωμένα υφάσματα. Στην πραγματικότητα είναι πολύ πιο δύσκολο να κάνεις πράγματα που δεν είναι διακοσμημένα να φαίνονται όμορφα, επειδή δεν υπάρχει τίποτα που κρύβεται πίσω – βασίζεσαι στο μοτίβο, μπορείς να δεις κάθε λεπτομέρεια, κάθε λάθος. 

ΑΜ : Ξεκίνησες τη συλλογή κατά το πρώτο lockdown. Πώς πιστεύεις ότι επηρέασε το τελικό αποτέλεσμα;

SB: Όταν όλοι εργαζόμασταν ξεχωριστά από το σπίτι, είδα την ικανότητα της ομάδας να κόβει μοτίβα και να κάνει όμορφα πράγματα. Υπήρχε κάτι αναζωογονητικό, για την επιστροφή, στον τρόπο που εργαζόμασταν στην αρχή. 

AM:  Θυμάσαι την περίοδο του McQueen, στην πλατεία Χόξτον, με αγάπη;

SB: Τη θυμάμαι πολύ στοργικά. Και η κατάσταση τώρα ενισχύει το γεγονός ότι ήταν πολύ ιδιαίτερη περίοδος και αυξάνει την αίσθηση της δημιουργικής ελευθερίας που αντιπροσωπεύει ο χρόνος. Ήμασταν σε ένα υπόγειο στην πλατεία Χόξτον. Ο Alexander μπορούσε να φτιάξει  από πολλά από κάτι που φαινόταν να είναι τίποτα – ένα κομμάτι ξύλου, καουτσούκ, μέταλλο, φθηνή δαντέλα. Μας έκανε να σκεφτούμε έξω από το κουτί – να εστιάσουμε στο μοτίβο και το σχήμα. Έμαθα τόσα πολλά από το να είμαι στο στούντιο μαζί του. 

ΑΜ .: Υπάρχει μια σχεδιασμένη εκτύπωση από τούλι σε ένα φόρεμα McQueen στη συλλογή, σχεδόν σαν να είναι το φάντασμα ενός φορέματος τυπωμένο σε άλλο φόρεμα.

SB: Έχω πάντα την αίσθηση ότι τα ρούχα θα πρέπει να είναι διαχρονικά και αν είναι όμορφα φτιαγμένα, αυτό ισχύει. Είναι επίσης ωραίο να βλέπεις τα εσωτερικά ρούχα, τα οποία είναι συχνά τόσο όμορφα όσο τα εξωτερικά. Ήθελα επίσης η συλλογή να είναι πιο τολμηρή και πιο δυνατή. 

ΑΜ: Αυτή η συλλογή αφορά και τα basics της ντουλάπας – ένα παλτό, ένα κοστούμι, ένα πουκάμισο, ένα φόρεμα,ένα τζιν μπουφάν, δαντέλα..

SB: Είναι μια μελέτη των χαρακτήρων και μια μελέτη των ενδυμάτων. Στον οίκο McQueen παίρνουμε πάντα κάτι και το ανατρέπουμε και ελπίζω ότι υπάρχει πάντα μια αίσθηση ομορφιάς στο απροσδόκητο.

ΑΜ:Όταν κοιτάς τι έχεις πετύχει στο Alexander McQueen, πώς νιώθεις;

SB: Ο οίκος McQueen είναι σαν την οικογένειά μου και τη ζωή μου. Είναι σαν το σπίτι μου. Οι άνθρωποι νοιάζονται πραγματικά ο ένας για τον άλλο εδώ. Η ομάδα μου είναι απίστευτη αποτελείται από τόσο διαφορετικές και ισχυρές προσωπικότητες. Σε όλη αυτή την κατάσταση, ένιωσα ότι είμαι τόσο τυχερή που συνεργάζομαι με ανθρώπους που αγαπώ και σέβομαι. Είναι μια κοινότητα και πολλοί άνθρωποι έχουν συμμετάσχει σε αυτήν από τότε που ο Lee ήταν εδώ. 

407276 407277 407278 407279 407280 407281 407282 407283 407284 407286 407287

Source | Another Mag

More Stories
grand hotel bellevue 3 (1)
Ο Fabrizio Casiraghi υπογράφει σχεδιαστικά το Grand Hotel Bellevue στο Λονδίνο
DIDÉE.GR