Daniel W. Fletcher: O 30χρονος Άγγλος designer μιλά για όλα όσα τον καθιέρωσαν

6200

Πρόκειται για έναν από τους πιο δημοφιλείς σχεδιαστές που έχουν βγει από το Ηνωμένο Βασίλειο τα τελευταία πέντε χρόνια, όχι μόνο θεωρητικά αλλά και πρακτικά: πρωτοποριακός σχεδιαστής για το 2020 για το περιοδικό GQ αλλά και υποψήφιος για το διάσημο βραβείο LVMH τη χρονιά 2017. Είναι επίσης ένας από τους αγαπημένους σχεδιαστές του Harry Styles.

Μια λαμπρή ιδέα που είχε κατά τη διάρκεια του lockdown αποδείχθηκε πολύ επιτυχημένη.

Τον Μάρτιο του 2020, στην αρχή του πρώτου lockdown στο Ηνωμένο Βασίλειο, ο Fletcher βρέθηκε στην ίδια κατάσταση με πολλούς σχεδιαστές: τα εργοστάσια έκλεισαν και δεν μπορούσε να αγοράσει τα υφάσματα που χρειαζόταν για να ολοκληρώσει τις συλλογές του. Αντί να πει “άκυρο, δεν θα βγάλω φέτος συλλογή” – ή ακόμη χειρότερα, να συμβιβαστεί με φθηνά υφάσματα – άρχισε να κοιτάζει γύρω για να δει τι είχε ήδη: ρετάλια υφασμάτων που είχαν απομείνει από προηγούμενες συλλογές κάτι που αποτέλεσε μια λαμπρή ιδέα.

3024

“Πάντα προσπαθούσα να βρω τρόπους για να μειώσω τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις και την παραγωγή αποβλήτων και παρόλο που χρησιμοποιούμε οργανικά και ανακυκλωμένα υλικά, υπάρχει πάντα το πρόβλημα αυτού του υλικού που περισσεύει.”, αναφέρει ο σχεδιαστής στον TheGuardian.

O 30χρονος σχεδιαστής γεννημένος στο Cheshire, είναι απόφοιτος του Central Saint Martins και έχει το στούντιο του στο ανατολικό Λονδίνο.

Άρχισε να ενσωματώνει, ήδη από το ξεκίνημα της ιδέας του, στην ανδρική συλλογή – η οποία γίνεται  ολοένα και πιο unisex – τα ρετάλια δημιουργώντας έτσι κομμάτια αισθητικής ρετρό με μια ιδέα πολυτέλειας. “Παίζαμε με πολλές τεχνικές quilted design ρησιμοποιώντας ακόμη και τα πιο μικροσκοπικά κομμάτια υφάσματος που μπορείτε να φανταστείτε !”
Η Vogue τον χαρακτήρισε “καταπληκτικό” και “εκπρόσωπο της βιώσιμης συνείδησης που δείχνουν οι νέοι Βρετανοί σχεδιαστές στον σημερινό κόσμο” ενώ το GQ επαίνεσε τη στάση του να διατηρήσει την ηρεμία και να επιδιώξει τη συνέχεια.

Επιπλέον, δωρίζει το 10% των εσόδων σε φιλανθρωπικές οργανώσεις που υποστηρίζουν κοινότητες που υποφέρουν από τον Covid-19 και οργανώσεις που αγωνίζονται για τη φυλετική ισότητα.

Η ευρηματικότητά του όμως, δεν σταμάτησε στη δική του συλλογή. Μέσα από μια ανάρτηση στο Instagram τον Μάρτιο έδειξε επιδέξια την τεχνική του patchwork. Ακολούθησαν αμέτρητα μηνύματα στον Fletcher, από άτομα που μοιράστηκαν τον τρόπο με τον οποίο είχαν κάνει πράξη όσα παρουσίασε στο ανεπίσημο σεμινάριό του.

Αυτό οδήγησε στην τρέχουσα ενέργεια του, για την οποία ο Fletcher και η ομάδα του συγκέντρωσαν ρετάλια υφασμάτων τα οποία διατίθεται δωρεάν στον ιστότοπό του (είναι sold out) και συνοδεύονται από ένα βήμα-προς-βήμα tutorial από τον σχεδιαστή.

1000

 

Με τα εργοστάσια κλειστά, ο Fletcher μερίμνησε για τους ανθρώπους που δουλεύουν για εκείνον. “Πολλοί από αυτούς είχαν παιδιά και έπρεπε να είναι στο σπίτι, οπότε τους είπα:« Μπορώ να σας στείλω τα υφάσματα και να δουλέψετε μόνοι σας από το σπίτι.», πράγμα που είχε νόημα καθώς και οι ίδιοι υποστηρίχθηκαν καθ ‘όλη τη διάρκεια της πανδημίας και ήμασταν πάντα σε θέση να παρουσιάσουμε μια συλλογή. ” με αποτέλεσμα να είναι το μόνο brand που είχε μια φυσική συλλογή ρούχων για να για να παρουσιάσει στην εβδομάδα μόδας του Λονδίνου.

“Πολλοί νέοι σχεδιαστές συχνά αισθάνονται την ανάγκη να ανταγωνιστούν τους μεγάλους οίκους όπως Louis Vuitton, Lanvin, Victoria Beckham και Burberry όταν το επιχειρηματικό τους μοντέλο είναι εντελώς διαφορετικό από εκείνων. Προσπαθούμε να ανταγωνιστούμε και να έχουμε μια τεράστια επίδειξη μόδας κάθε έξι μήνες σε κάθε εβδομάδα μόδας, όταν μπορούμε να κάνουμε πολύ πιο ενδιαφέροντα πράγματα που να έχουν νόημα για το μέγεθος της επιχείρησής. “

Όλα αυτά έρχονται να προστεθούν σε έναν επιπλέον ρόλο που ανέλαβε τον τελευταίο χρόνο, αυτόν του καλλιτεχνικού διευθυντή του οίκου Fiorucci. “Υπάρχει τόση πολλή κληρονομιά εκεί. Όταν ήρθε η ευκαιρία, ήξερα ότι υπήρχε η δυνατότητα να κάνω κάτι ξεχωριστό. “

Έχει επίσης συμμετάσχει σε εκπομπή στο Netflix με την Alexa Chung, στην οποία μαζί με 17 άλλους σχεδιαστές, διαγωνίστηκε για ένα έπαθλο 250.000 $. Μια τολμηρή και εκνευριστική κίνηση για κάποιον που έχει ήδη ένα επιτυχημένο brand. Το αποτέλεσμα ήταν να κατακτήσει τη δεύτερη θέση και να κερδίσει κοινό σε όλο τον κόσμο. “Μου θύμισε γιατί άρχισα να κάνω αυτό που κάνω. Μου έδωσε αυτή την ανανεωμένη ενέργεια. “. Ενέργεια που ελπίζει να περάσει στη δουλειά του φέτος.

 

Source | The Guardian

DIDEE MAGAZINE

Η υψηλή αισθητική στη σύγχρονη ζωή της πόλης.

More Stories
FendiCafe HERO
To νέο pop-up καφέ του οίκου FENDI στο Μαϊάμι