Quantcast
Ευγενία Σαμαρά

Ευγενία Σαμαρά: «Οι ρόλοι μου με κάνουν να φωτίζω το μέσα μου»

Φωτογραφίζει ο Joseph Alexiadis
Total outfit Dimitris Petrou
Hair & Makeup Margetina Neofitou

Location 18 Micon Str. 

Η Ευγενία Σαμαρά μιλά για τα νέα της επαγγελματικά ξεκινήματα, για ρόλους που ξεχωρίζει και για στόχους που προγραμματίζει, την ίδια στιγμή που φωτογραφίζεται με ένα ολόλευκο κοστούμι του Dimitri Petrou, στη σουίτα του 18 Micon str.

Πώς και πού σε βρίσκουμε επαγγελματικά αυτή την περίοδο;
Με βρίσκεται ευτυχισμένη και γεμάτη! Δευτέρα με Παρασκευή στο ΣΚΑΙ στις 18:40 στο «όσο έχω εσένα» μια ρομαντική κομεντί, σε γενική σκηνοθεσία Στέφανου Μπλάτσου, η οποία εξελίχθηκε σε μια από τις πιο αγαπημένες δουλειές και Τετάρτη με Κυριακή στο θέατρο Παλλάς στη Βουκουρεστίου στις «Μάγισσες της Σμύρνης» μια υπερπαραγωγή με εξαιρετικό καστ , σε σκηνοθεσία Σταμάτη Φασουλή.

Θέατρο, τηλεόραση, κινηματογράφος. Τι προτιμάς, πώς έχεις δραστηριοποιηθεί μέχρι στιγμής σε καθένα από αυτά και τι «γεύση» σου έχουν αφήσει;
Έχω ασχοληθεί περισσότερο με θέατρο μετά με την τηλεόραση και ελάχιστα με τον κινηματογράφο, πράγμα αντιφατικό αφού είναι αυτό που θα ήθελα να καταπιαστώ περισσότερο. Η κάθε διαδικασία όμως για μένα έχει τα δικά της χαρακτηριστικά που την κάνουν απαραίτητη στη ζωή μου. Στο θέατρο, σε κάθε παράσταση, το κοινό αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της, είναι άμεση η ανταπόκριση και αισθητή. Από την άλλη η τηλεόραση είναι η καθημερινότητα μας, η συντροφιά μας στο σπίτι, ένα μέσο πολύ προσβάσιμο σε όλους. Τέλος, ο κινηματογράφος έχει μια ξεχωριστή μαγεία, ένα μυστήριο που τον περιβάλλει, είναι σαν μια φαντασίωση που ζωντανεύει μπροστά μας. Είναι η τέχνη που έχω ασχοληθεί λιγότερο από όλες και ίσως γι’ αυτό έχω τη μεγαλύτερη έλξη. Σίγουρα είναι αυτή που απολαμβάνω περισσότερο ως θεατής.

Έχεις απορρίψει προτάσεις που θεώρησες πως θα αποδυναμώσουν την ποιότητα της δικής σου, συνολικής δουλειάς;
Ναι, έχουν παρουσιαστεί προτάσεις που δε μπορούσα να με φανταστώ σε αυτές. Δεν ταίριαζα και δεν θα μπορούσα να τις υποστηρίξω .

Έχεις ξεχωρίσει κάποιον από τους ρόλους που έχεις υποδυθεί και αν ναι, για ποιο λόγο;
Μέσω των ρόλων που έχω καταπιαστεί έχω μάθει, έχω γνωρίσει, έχω αγαπήσει, έχω ανακαλύψει περισσότερο τον εαυτό μου και έχω φωτίσει περισσότερο το μέσα μου. Μου είναι δύσκολο να ξεχωρίσω κάποιον.

Θεωρείς πως υπάρχουν συγκεκριμένα συστατικά στην επιτυχία μιας δουλειάς/θεατρικής παράστασης;
Νομίζω ότι το συστατικό που με αφορά περισσότερο είναι να μπορεί αυτό που συμβαίνει επί σκηνής να επικοινωνήσει με το δεκτή/θεατή. Να φτάσει δηλαδή το μήνυμα. Θεωρώ πως αυτός είναι και ο σκοπός.

Πώς αξιολογείς την κατάσταση στη σημερινή τηλεόραση; Θεωρείς πως συνυπάρχει η ποιότητα με την ποσότητα;
Το άνοιγμα που έγινε φέτος στη μυθοπλασία ίσως να αποτελέσει μια καλή αφετηρία για να βελτιωθεί η τηλεόραση σαν μέσο. Δεν είναι κάτι εύκολο, θέλει κόπο, θέλει τόλμη, φρέσκες ιδέες, νέα μυαλά. Δεν ξέρω αν στην παρούσα φάση συνυπάρχει η ποιότητα με την ποσότητα αλλά σίγουρα υπάρχει ένας πολύ καλός στόχος.

Οι κριτικές που μπορεί να δεχτεί μια παράσταση η μία τηλεοπτική δουλειά είναι αρκετές, πόσο μάλλον στην Ελλάδα γράφονται πράγματα ίσως «επικίνδυνα» για τους ηθοποιούς. Εσύ θεωρείς πως μια κριτική μπορεί να είναι επικίνδυνη;
Στις μέρες μας υπάρχει πληθώρα από κριτικές, αγγίζεις την οθόνη του κινητού σου και μπορείς να διαβάσεις άπειρες. Η κριτική που έχει ως βάση της το σκοταδισμό μπορεί να γίνει πράγματι επικίνδυνη, αυτή όμως που στοχεύει στη βελτίωση, στην εξέλιξη και έχει ως εργαλεία της την παιδεία και τον πολιτισμό είναι απαραίτητη.

Έχεις «προγραμματισμένους» μικρούς και μεγάλους στόχους; Ποιοι είναι αυτοί;
Έχω. Συγκεκριμένα 101. Όπως καταλαβαίνεις δεν θα στους απαριθμήσω.

Πώς είναι η καθημερινότητά σου εκτός δουλειάς; Υπάρχει ικανοποιητικός χρόνος για εσένα;
Η αλήθεια είναι πως δεν υπάρχει ικανοποιητικός ελεύθερος χρόνος. Φροντίζω όμως, να μην είναι και ανύπαρκτος κάτι που θα μπορούσε εύκολα να συμβεί εφόσον δουλεύω αρκετές ώρες.

Για τους ανθρώπους της τέχνης πιστεύεις πρέπει να υπάρχουν χρόνοι, αποστάσεις και στιγμές με ελεύθερο χρόνο για την προσωπική τους εξέλιξη; Οι γρήγοροι ρυθμοί έχουν κάνει τη δουλειά σου να χάσει τη μαγεία της;
Πιστεύω ότι είναι απαραίτητο αλλιώς η τέχνη καταλήγει στείρα και ανακυκλώνεται. Ο καλλιτέχνης οφείλει να ζει και στο παρόν, να έχει επαφή με τον κόσμο γύρω του, με τα γεγονότα, με τις καταστάσεις, να παίρνει απόσταση, να έχει ελεύθερο χρόνο. Θέλει προσπάθεια αλλά είναι κάτι που εγώ το επιδιώκω καθημερινά.

Θα έφευγες στο εξωτερικό;
Ναι φυσικά, εάν θα υπήρχαν οι κατάλληλες προδιαγραφές, θα το ήθελα πολύ.

Τι είναι αυτό που σου προκαλεί ασφάλεια στην καθημερινότητά σου;
Ο άνθρωπός μου.

More Stories
Lemon 4
Το “Lemon” γιορτάζει 6 χρόνια στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
DIDÉE.GR