Quantcast
ioli panidi didee 3
ioli panidi didee 3

#Prototypes: Ιόλη Πανίδη

Καθένας από εμάς είναι πρωτότυπο του εαυτού του. Η διαδρομή που θα επιλέξει και οι άνθρωποι που θα συναντήσει καθορίζουν την εξέλιξη του. Σε αυτή τη στήλη φιλοξενούμε πρόσωπα που δημιουργούν έργο, «βάζουν» χρώμα στην καθημερινότητα μας και μπορεί να μάς εμπνεύσουν. Η θέληση έκφρασης ιδεών, συναισθημάτων, ονείρων μαζί με τη δύναμη του λόγου συνιστούν βάση για ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες συζητήσεις!

Από τον Ιωσήφ Κουτσουλίνη


Ιόλη Πανίδη: Υποψήφια διδάκτωρ ΤΕΦΑΑ & προπονήτρια πετοσφαίρισης ΑΟ ΣΕΙΡΙΟΣ.


Ασχολείσαι ενεργά με τον αθλητισμό, πολλά χρόνια πλέον και μέσω διαφορετικών ιδιοτήτων. Τί αποτέλεσε εφαλτήριο και ενδεχομένως συνεχίζει να αποτελεί πεδίο έκφρασης;
Εφαλτήριο αποτέλεσε το γεγονός ότι ασχολήθηκα από πολύ μικρή με τον αθλητισμό, και θέλησα όχι μόνο να εκφραστώ μέσω αυτού, αλλά και να μπορέσω να επηρεάσω τον κόσμο γύρω μου. Έχω περάσει από διάφορα αθλήματα, αλλά κατέληξα να «κολλήσω» με την πετοσφαίριση και τον ακοντισμό, με τον οποίο ασχολήθηκα σε επίπεδο πρωταθλητισμού μεταξύ των ηλικιών 13 έως 28.

Η επιθυμία σου να ασχοληθείς με την προπονητική προέκυψε  μετά την εμπειρία σου ως αθλήτρια ή ήταν επιθυμία εξαρχής;
Η προπονητική προέκυψε μέσα από την ενασχόληση μου με την πετοσφαίριση. Ανέκαθεν υπήρχε στο πίσω μέρος του μυαλού μου, καθώς μού γεννιόντουσαν απορίες όπως γιατί δύο άνθρωποι που κάνουν το ίδιο αγώνισμα αποδίδουν με διαφορετικό τρόπο. Δηλαδή ενώ αγωνίζονται για τον ίδιο στόχο, κάποιος χρησιμοποιεί περισσότερο την ταχύτητα ή κάποιος χρησιμοποιεί περισσότερο τη δύναμη του. Ουσιαστικά είχα μία «ερευνητική» σκέψη που με ώθησε να αναζητήσω την αξία της τεχνικής, τον ρόλο της κληρονομικότητας ή αν έχει να κάνει με την προπόνηση. Έτσι θέλησα σιγά σιγά να ασχοληθώ με τεχνικά κομμάτια, κυρίως του ακοντισμού και ξεκίνησα να διαβάζω για την προπονητική. Ναι μεν είχα πάρα πολύ καλούς προπονητές αλλά τις απορίες δεν τις συζητούσαμε πάντα. Στην πορεία προέκυψε η προπονητική πετοσφαίρισης, όπως ήδη ανέφερα, όταν χρειάστηκε να «κατεβάσω» σε αγώνες μία ομάδα που συμμετείχα, λόγω απουσίας προπονητή εκείνη την περίοδο. Διαπίστωσα ότι μου άρεσε και ότι μπορούσα να μεταφέρω αυτό που σκεφτόμουν και να γίνει πράξη στο γήπεδο. Οπότε θέλησα να σπουδάσω αυτό το αντικείμενο!

Καθημερινά αλληλεπιδράς με πρόσωπα, εντός αθλητισμού, με διαφορετικές απόψεις και σε άλλες φάσεις ζωής. Είναι επιδίωξη σου η από κοινού εξέλιξη (ε)αυτών;
Φυσικά, γιατί ο σκοπός της ζωής είναι να εξελισσόμαστε, όχι μόνο στο κομμάτι της φυσικής αγωγής, αλλά στο ευρύτερο κοινωνικό πλαίσιο. Μέσα από τον αθλητισμό μπορούμε να επηρεάσουμε μία μεγάλη μερίδα κόσμου. Ενδεικτικά μπορεί να απευθύνομαι σε ένα παιδί και  έμμεσα να απευθύνομαι στην οικογένεια του ή να απευθύνομαι σε έναν φοιτητή, λόγω πανεπιστημιακής ιδιότητας, και να επηρεάσω αυτόν που σε λίγα χρόνια θα επηρεάζει, με την σειρά του, κάποιο κομμάτι της κοινωνίας. Επομένως μιλάμε για μία εξελικτική διαδικασία που θα μπορέσει να οδηγήσει το επάγγελμα του προπονητή σε ένα ανώτερο επίπεδο με τον απαραίτητο σεβασμό. Μου αρέσει γενικότερα η διαδικασία της εξέλιξης σε μία ευρύτερη ομάδα. Κατά τη γνώμη μου, αν από τα άτομα που συναναστρέφεσαι, επηρεάσεις έστω έναν-δύο τότε μιλάμε για μία θετική εξέλιξη. Μπορεί ο άλλος να μην το δεχτεί, μπορεί να το επεξεργαστεί σε βάθος χρόνου και αυτό να επιφέρει κάποια αλλαγή μεταγενέστερα. Σκοπός του καθηγητή φυσικής αγωγής είναι η δια βίου άθλησης, δηλαδή ο εμπλεκόμενος με τον αθλητισμό να αγαπήσει γενικότερα την άθληση. Να μπορέσει μεγαλώνοντας να το έχεις ως τρόπο ζωής.  Αυτός είναι ο σκοπός μας. Ακόμη κι αν δεν το λέμε άμεσα στους αθλούμενους ή στους φοιτητές μας είναι κάτι που μεταφέρεται μέσω της έμπνευσης.

ioli panidi didee prototypes 1

Υφίσταται η έννοια της αθλητικής παιδείας;
Καταρχήν αν δεν υφίσταται ως έννοια τότε έχουμε αποτύχει γενικότερα. Πιστεύω ότι υφίσταται, υπάρχει, καλλιεργείται και πρέπει να υποστηρίζεται από τους κατάλληλους ανθρώπους. Κατάλληλος άνθρωπος είναι αυτός που έχει εκπαιδευτεί. Γενικότερα βρισκόμαστε σε μία δύσκολη περίοδο, διότι βλέπουμε ότι η μετάβαση από γενιά σε γενιά διαφέρει δραματικά, ενώ πλέον είναι άλλες οι επιρροές των παιδιών. Δηλαδή θα πρέπει σίγουρα να καλλιεργήσουμε την αθλητική παιδεία στη σημερινή της έννοια, γιατί μία έννοια εξελίσσεται μέσα στον χρόνο, όπως κι εμείς. Πώς θα την καλλιεργήσουμε; Μέσω της διδασκαλίας της ολυμπιακή παιδείας, η οποία αποτελεί την πηγή της αθλητικής παιδείας εντός αθλητισμού. Πρόκειται για μία τεράστια έννοια που θα πρέπει να διδάσκεται στα σχολεία, στους συλλόγους και στους άμεσα εμπλεκόμενους.

Θέτεις στόχους; Σκιαγραφείς το μέλλον σου εντός αθλητισμού;
Είμαι άνθρωπος που θέτει συνέχεια στόχους, οι οποίοι μπορεί κάποιες στιγμές να αλλάζουν. Τι σημαίνει αυτό; Ότι ενώ χαράζεις κάποια πορεία στη ζωή σου, μπορεί να συναναστρέφεσαι ανθρώπους που θα σε αλλάξουν από αυτή, επιδιώκοντας κάτι καλύτερο. Οπότε με θεωρώ τυχερή καθώς συναναστράφηκα κατάλληλους ανθρώπους που με έκαναν να επαναπροσδιορίσω. Επιπλέον δηλώνω άνθρωπος που θέτω βραχυπρόθεσμους στόχους αλλά με έναν μακροπρόθεσμο σκοπό, ώστε να βρεθώ εκεί που έχω ονειρευτεί. Ήταν πάντα ένα όνειρο ζωής να βρίσκομαι μέσα στον αθλητισμό, μέσα στην εκπαίδευση γιατί είναι ένα κομμάτι που με αφορά, μας αφορά όλους. Να μπορέσω μέσα από τον αθλητισμό είτε με τα παιδιά στον σύλλογο είτε με το κομμάτι της εκπαίδευσης σε μεγαλύτερες ηλικίες να επηρεάσω τους γύρω μου. Στους στόχους μου συμπεριλαμβάνεται το ερευνητικό κομμάτι που πράττω σε διδακτορικό επίπεδο, το αγαπώ και είναι στόχος ζωής να παραμείνω σε αυτό. Πηγάζει από την πρωτογενή απορία που είχα σε μικρότερη ηλικία σχετικά με το πώς μπορεί να εξελίσσεται ο άνθρωπος σε αυτά που διαφέρει από έναν άλλον. Έτσι ξεχωρίζουμε τους ταλαντούχους από τους χαρισματικούς ανθρώπους και τη μοναδικότητα εν γένει.

Hosting: Niche Hotel Athens
Photography: Thanasis Gatos

#Prototypesbydidee

More Stories
300sl 2 (1)
1954 Mercedes-Benz 300 SL Gullwing
DIDÉE.GR