Quantcast

Ένα city break story με τον Κώστα Τσουρό

Φωτογράφιση: Ιωσήφ Αλεξιάδης
MUA: Παναγιώτης Καρακάσης 
Total Outfit: Dimitris Petrou

Η φωτογράφιση έγινε στο Periscope, Χάριτος 22.

Στη μινιμαλιστική αρχιτεκτονική και βιομηχανική αισθητική του Periscope, ο Κώστας Τσουρός πρωταγωνιστεί σε ένα city break story με background το πιο νεανικό, αστικό περιβάλλον, γεμάτο custom made έργα τέχνης με θέμα το περισκόπιο. Η ήρεμη ατμόσφαιρα που αποπνέουν οι χώροι του ανατρεπτικού city hotel έρχεται σε αντίθεση με την πολυσύχναστη οδό Χάριτος στο Κολωνάκι, την πιο exclusive γειτονιά του αθηναϊκού κέντρου. Ανάμεσα στο σύγχρονο interior design και τις arty φωτογραφίες της Αθήνας που μετατρέπουν τα δωμάτια του Periscope στον κατάλληλο τόπο διαμονής για διακοπές στην πόλη ή επαγγελματικά ταξίδια, ο Κώστας Τσουρός μιλά για τα σημαντικά στοιχεία που συνθέτουν την καθημερινότητά του.

Πες μας μερικά πράγματα για σένα. Πού γεννήθηκες, πού μεγάλωσες και ποιο είναι το background σου με λίγα λόγια;
Γεννήθηκα πριν από 35 χρόνια, στην Αθήνα. Κατάγομαι, από την πλευρά του πατέρα μου, από τη Σκιάθο και, από την πλευρά της μητέρας μου, από τη Ζαγορά Πηλίου. Είμαι τυχερός, γιατί έχω δύο υπέροχα μέρη στα οποία, όταν πηγαίνω, νιώθω σαν να είμαι ντόπιος. Μεγάλωσα στην Κυψέλη και, ως εκ τούτου, είμαι παιδί του κέντρου. Το λατρεύω. Για κάποια χρόνια είχα μετακομίσει στα βόρεια, αλλά το κέντρο δεν το αλλάζω με τίποτα, γι’ αυτό και επέστρεψα. Τελείωσα τη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου της Αθήνας. Ήταν ένας στόχος που είχα βάλει από τα 10 μου, όταν και αποφάσισα πως θέλω να γίνω φιλόλογος. Το πέτυχα, εργάστηκα και ως φιλόλογος, αλλά τελικά λογάριαζα χωρίς τον ξενοδόχο…

Η δημοσιογραφία πώς ήρθε στη ζωή σου και ποια ήταν η αφορμή;
Η δημοσιογραφία μπήκε στη ζωή μου εντελώς τυχαία. Είχα προσληφθεί στην ΕΡΤ ως ανασυντάκτης κειμένων στα δελτία ειδήσεων, με την ιδιότητά μου ως φιλόλογου. Τότε, που ακόμα αυτές οι ειδικότητες υπήρχαν και ήταν απαραίτητες στην παραγωγή ενός δελτίου ειδήσεων. Εργαζόμενος λοιπόν μέσα στο δελτίο ειδήσεων και δίπλα σε καταξιωμένους δημοσιογράφους, έβλεπα από πολύ κοντά πώς παράγεται μια είδηση. Όταν κάποια στιγμή προέκυψε μια έκτακτη ανάγκη και κάποιος έπρεπε να φέρει εις πέρας μια είδηση, η διευθύντρια μου λέει «μπορείς να το κάνεις;». Το έκανα, όπως φάνηκε το έκανα σχετικά καλά, κι έτσι άνοιξε μπροστά μου το «μονοπάτι» της δημοσιογραφίας μέσα σε μια ημέρα. Είμαι ευγνώμων που μου δόθηκε εκείνη η ευκαιρία και που έμαθα τη δουλειά μέσα στη δουλειά…

Αυτή την περίοδο σε βλέπουμε καθημερινά στο Πρωινό του ANT1. Πώς νιώθεις που αποτελείς μέρος του και πώς είναι το κλίμα εκεί;
Είμαι ιδιαίτερα ευτυχής που ο σταθμός με εμπιστεύτηκε και με ενέταξε στη «ναυαρχίδα» της ψυχαγωγίας του, στο Πρωινό του ΑΝΤ1, δίπλα στη Φαίη Σκορδά. Είναι κάτι το οποίο δεν είχε περάσει ποτέ από το μυαλό μου και αποτελεί μεγάλη πρόκληση για μένα. Το κλίμα στην εκπομπή είναι πραγματικά πολύ καλό κι αυτό νομίζω ότι βγαίνει και στον αέρα. Είμαστε δεμένοι όλοι μεταξύ μας κι αυτό αποτελεί έναν από τους βασικούς λόγους επιτυχίας της εκπομπής. Είμαστε μια καλή παρέα, που προσπαθούμε κάθε πρωί να κρατάμε συντροφιά στους τηλεθεατές και να τους κάνουμε να γελάνε, όσο μπορούμε, και να περνάνε τουλάχιστον 3 ώρες ευχάριστα, ξεχνώντας όσο γίνεται τα προβλήματα που όλοι βιώνουμε. Η παρουσία της Φαίης, ούτως ή άλλως, αποτελεί εγγύηση για το καλό κλίμα στην εκπομπή. Δίνει μεγάλη σημασία στο να περνάμε καλά και καταφέρνει να μας διοχετεύει τη ζωντάνια και το χαμόγελό της.

Πώς αξιολογείς την κατάσταση στη σημερινή τηλεόραση; Θεωρείς πως συνυπάρχει η ποιότητα με την ποσότητα, τόσο στις ψυχαγωγικές όσο και στις ενημερωτικές εκπομπές;
Η τηλεόραση τα τελευταία χρόνια έχει δυστυχώς υπάρξει ένα από τα μεγαλύτερα θύματα της κρίσης, με συνεχείς απολύσεις εργαζομένων, περικοπές σε αμοιβές και παραγωγές, και φθηνά προγράμματα. Στην αρχή της φετινής σεζόν κλυδωνίστηκε ακόμη περισσότερο από εκείνη τη δημοπρασία – «παρωδία» για τις τηλεοπτικές άδειες, που ευτυχώς κατέπεσε στο συνταγματικό δικαστήριο, πριν προλάβει να προκαλέσει ανυπολόγιστες και μη αναστρέψιμες συνέπειες. Ύστερα απ’ αυτή τη σκληρή και ηλίθια δοκιμασία, η τηλεόραση κρατήθηκε όρθια «στα πόδια της» και ευτυχώς όλα τα κανάλια επένδυσαν φέτος στο πρόγραμμά τους, δημιουργώντας παραγωγές που έλειπαν τα προηγούμενα χρόνια και ανταποκρινόμενη στο ρόλο της, που είναι η ενημέρωση και η ψυχαγωγία του τηλεοπτικού κοινού. Το κόστος πάντα ακόμα αποτελεί το μεγάλο «αγκάθι» για να γίνουν μεγάλα πράγματα, αλλά δειλά δειλά γίνονται, προσφέροντας στους τηλεθεατές πολλές επιλογές. Η ιδιαιτερότητα της εποχής προκρίνει την ποσότητα, αλλά θέλω να πιστεύω ότι και η ποιότητα παίζει ακόμη και σήμερα βασικό ρόλο στις επιλογές των καναλιών.

Αν σου ζητούσα να αναλύσεις την μέχρι τώρα επαγγελματική σου πορεία με 3 προτάσεις, ποιες θα ήταν αυτές; Τρεις φράσεις δηλαδή που σε συνόδεψαν/συνοδεύουν.
Προχώρησα πάντα μέσα από σκληρή δουλειά – Έχω πάντα στο μυαλό μου ότι στη δουλειά μας τη μία μέρα μπορεί να είσαι Πάπας και την άλλη παπάς – Μην σε νοιάζει ποτέ τι κάνει ο διπλανός σου. Να σε νοιάζει μόνο τι δεν κάνεις εσύ!

Απ’ όσο γνωρίζω, ήσουν καιρό στο κομμάτι της ενημέρωσης. Πώς έγινε η μετάβασή σου από το ενημερωτικό κομμάτι στο ψυχαγωγικό;
Ήμουν 13 χρόνια στον τομέα της ενημέρωσης. Έχω παρουσιάσει δελτίο ειδήσεων, ενημερωτική πρωινή εκπομπή και έχω καλύψει σχεδόν όλα τα ρεπορτάζ, τόσο στην ΕΡΤ, όσο και στον ΑΝΤΕΝΝΑ. Φέτος μου έγινε η πρόταση να περάσω στο κομμάτι της ψυχαγωγίας, κουβαλώντας όμως μαζί μου τη δική μου, πιο ειδησεογραφική ματιά στα γεγονότα. Αφού το σκέφτηκα και το συζήτησα τόσο με τον Τζώνη Καλημέρη, όσο και με τη Φαίη, είπα το ναι και, μέχρι στιγμής τουλάχιστον, δεν έχω μετανιώσει καθόλου γι’ αυτή την επιλογή.

Ενημέρωση ή ψυχαγωγία; Ποιος τομέας σε έχει «κερδίσει» περισσότερο;
Όπως συνηθίζω να λέω, η ενημέρωση είναι η αγάπη μου και η ψυχαγωγία ο έρωτας μου. Δεν βάζω «ταμπέλες» στα πράγματα και γενικά δεν μ’ αρέσουν οι χαρακτηρισμοί. Ο δημοσιογράφος είτε υπηρετεί την ενημέρωση, είτε την ψυχαγωγία, επί της ουσίας κάνει την ίδια δουλειά με διαφορετική στόχευση. Στη μια περίπτωση ενημερώνει τον κόσμο και στην άλλη μέσα τον ψυχαγωγεί μέσα από την είδηση. Αισθάνομαι τυχερός, που μπορώ να κάνω και τα δύο. Είναι μοναδική εμπειρία και μεγάλο «χαρτί» για την πορεία.

Δεδομένου ότι μετράς χρόνια εμπειρίας στο χώρο, πιστεύεις πως – σε μια ευρύτερη κλίμακα – η δημοσιογραφία στην Ελλάδα είναι σωστή ή έχει υπάρξει φθορά;
Η Ελλάδα έχει μερικούς από τους καλύτερους δημοσιογράφους και δεν είναι τυχαίο πως ακόμη και σε διεθνείς συμπράξεις δημοσιογράφων, οι Έλληνες παίζουν σημαίνοντα ρόλο. Φυσικά, όπως παντού, δεν είναι όλοι ίδιοι. Υπάρχουν «συνάδελφοι», που ντροπιάζουν τη δημοσιογραφία, αλλά το κοινό, που είναι και ο τελικός αποδέκτης της δουλειάς μας και ο μόνιμος κριτής μας, νομίζω ότι απομονώνει αργά ή γρήγορα όσους μετέρχονται μεθόδων που δεν συνάδουν με τις βασικές αρχές της δημοσιογραφικής δεοντολογίας. Σε γενικές γραμμές πάντως θεωρώ ότι το επίπεδο της δημοσιογραφίας στην Ελλάδα είναι πολύ υψηλό και καλό θα ήταν όλοι να αφήνουν τους δημοσιογράφους να κάνουν τη δουλειά τους, όπως εκείνοι καλά ξέρουν…

Στον ελεύθερό σου χρόνο, παρακολουθείς τηλεόραση;
Ναι, μου αρέσει η τηλεόραση. Νομίζω ότι υπάρχει ποικιλία και ο καθένας μπορεί να βρει προγράμματα που του ταιριάζουν. Εγώ και λόγω επαγγελματικής διαστροφής, βλέπω όποτε μπορώ.

Είσαι άνθρωπος του κέντρου της Αθήνας; Ποιοι είναι οι τρόποι διασκέδασής σου;
Μου αρέσουν πολύ τα απλά πράγματα. Το να βγω έξω για φαγητό με φίλους είναι από τους βασικούς τρόπους διασκέδασής μου. Αυτό που μου αρέσει όμως περισσότερο είναι να μαζευόμαστε σε σπίτια και να παίζουμε επιτραπέζια παιχνίδια. Είμαι… «σπιτόγατος»!

Έχεις «προγραμματισμένους» μικρούς και μεγάλους στόχους; Ποιοι είναι αυτοί;
Επειδή οι καιροί που ζούμε είναι γενικά απρόβλεπτοι, οι κυριότεροι στόχοι μου είναι να είμαι υγιής και να έχω τη δουλειά μου, κάτι που πλέον δεν πρέπει να θεωρείται δεδομένο για κανέναν. Από εκεί και πέρα όλα έρχονται…

Η αρχιτεκτονική προσέγγιση στο Periscope επαναπροσδιορίζει την σημερινή αστική αισθητική και φέρει την υπογραφή του γραφείου decaARCHITECTURE. Clean cut χώροι, εργονομικές λύσεις και έργα τέχνης που επιτρέπουν στον επισκέπτη να σκανάρει την πόλη της Αθήνας. Στα δωμάτια, το ταβάνι καλύπτεται από αεροφωτογραφίες του Νίκου Δανιηλίδη, που παρουσιάζουν εικόνες ημέρας και νύχτας από περιοχές της Αθήνας προσφέροντας στον επισκέπτη την δυνατότητα για ένα νοητό ταξίδι στους δρόμους της. Από τον τελευταίο όροφο του ξενοδοχείου, η ευρύχωρη Penthouse Suite προσφέρει την «περισκοπική» άποψη της πόλης, ενώ το εξωτερικό Jacuzzi, ενσωματωμένο σε ειδικά κατασκευασμένο deck, που διατίθεται αποκλειστικά, συνδέεται με εξωτερική ιδιωτική σκάλα με τον όροφο της σουίτας, για απόλυτη απομόνωση.

More Stories
Macallan 200 73
Το The Macallan παρουσιάζει το TIME : SPACE Mastery στο πλαίσιο των εορτασμών για τα  200 χρόνια δεξιοτεχνίας και ιστορίας
DIDÉE.GR