O Alfredo Piferi, ιδρυτής και δημιουργικός διευθυντής του brand Piferi, έχοντας εργαστεί στο παρελθόν για τους Jimmy Choo, Valentino, Burberry και Versace, σήμερα βρίσκεται στον δρόμο της δημιουργίας και ανάπτυξης του δικού του brand πολυτελών παπουτσιών από vegan δέρμα.
Αλλάζοντας το τοπίο της μόδας με τα οικολογικά ηθικά, αλλά απόλυτα πολυτελή παπούτσια του, ο Alfredo Piferi με καταγωγή από την Ιταλία λάνσαρε για πρώτη φορά το ομώνυμο brand του στις αρχές του 2020 στο Μιλάνο χρησιμοποιώντας οικολογικά υλικά και παρά την παγκόσμια πανδημία, κατέκτησε με επιτυχία τις διεθνείς αγορές. Για παράδειγμα στις ΗΠΑ, η σειρά της Piferi βρίσκεται στα καταστήματα της Neiman Marcus καθώς και στον ιστότοπο της Bergdorf Goodman.
Σπούδασε ανδρική μόδα και ο σχεδιασμός παπουτσιών δεν ήταν στον ορίζοντά του από την αρχή. Τη μαγεία του κόσμου του παπουτσιού την ανακάλυψε στην πρώτη του δουλειά στον οίκο Valentino και έκτοτε ερωτεύτηκε τα παπούτσια και άρχισε να μαθαίνει την τέχνη τους. Από τότε δουλεύει μόνο με παπούτσια, μιας και εκεί βρήκε το είδος του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού που του έλειπε στα ανδρικά ρούχα.
Ένα από τα αξιοσημείωτα σχεδιαστικά του χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν τη φτέρνα “Dali” (έμπνευση αποτέλεσε το γλυπτό του Anish Kapoor στο Turbine Hall στην Tate Modern) – μια κομψή, κυρτή φτέρνα που μοιάζει με στέλεχος λουλουδιού και χρησιμοποιείται σε όλες τις συλλογές. “Δεν ήταν εύκολη δουλειά- έφτιαξα τέσσερις ή πέντε εκδοχές του τακουνιού πριν βρω την τέλεια σιλουέτα”. Σύμφωνα με τον ίδιο, ο σχεδιασμός και η αρχιτεκτονική των παπουτσιών του, τα οποία συνήθως πωλούνται μεταξύ 675 και 850 δολαρίων, είναι βασικός παράγοντας της εμπορικής τους επιτυχίας.
“Όταν ξεκίνησα, παρατήρησα ότι κανείς δεν σχεδίαζε vegan παπούτσια που να ήταν όμορφα και σέξι. Ωστόσο, υπήρχαν πολλές γυναίκες που ήθελαν να φορέσουν κομψά παπούτσια που να ταιριάζουν με τις ηθικές τους αξίες. Και αυτό το έχουμε σίγουρα πετύχει.”
Το οικολογικό δέρμα από το οποίο είναι κατασκευασμένα τα παπούτσια του είναι ιδιαίτερα ανθεκτικό και οι εξαιρετικά λεπτές σόλες από καουτσούκ είναι λιγότερο ολισθηρές και πιο ανθεκτικές από τις δερμάτινες. Για να φτιάξει τα πολυτελή σανδάλια, τις μπότες και τα στιλέτο του, ο Piferi εργάζεται κυρίως με ανακυκλωμένα ή βιολογικά υλικά, όπως ανακυκλωμένα συνθετικά, ανακυκλωμένο πολυεστέρα και ανακυκλωμένο Lurex. Το faux σουέτ της μάρκας προέρχεται από ανακυκλωμένα πλαστικά μπουκάλια.
“Όταν ο καταναλωτής ακούει για vegan προϊόν, κάνει δεύτερες σκέψεις, δεν εμπιστεύεται εύκολα την ποιότητα, οπότε πρέπει να πάει να το δει, να το πιάσει για να δει ο ίδιος πού οφειλεται η υψηλή τιμή σε ένα τέτοιο προϊόν. Πρόκειται για προϊόντα που αγοράζεις αφού τα δεις. Ξεκίνησα την Pīferi με την ιδέα να δημιουργήσω ένα προϊόν που να έχει έναν σκοπό. Η φιλοσοφία μου δεν αφορά μόνο τα παπούτσια αλλά περισσότερο το τι αντιπροσωπεύουν”, έχει δηλώσει στο παρελθόν ενώ προσθέτει : “Δεν μπορώ να υποσχεθώ καθολική βιωσιμότητα στον πελάτη, καθώς θα ήταν μια υπερβολική υπόσχεση -αλλά αυτό που μπορούμε να υποσχεθούμε είναι υπευθυνότητα. Κάνουμε τεκμηριωμένες επιλογές μέσω των υλικών και της χειροτεχνίας μας”.
Σε ότι έχει να κάνει με τη βιωσιμότητα και τον ορισμό του vegan έχει τοποθετηθεί αρκετές φορές με τρόπο ειλικρινή ίσως και λίγο ανορθόδοξο.
“Δεν νομίζω ότι το vegan είναι η κατάλληλη λέξη για να περιγράψω πια τη φιλοσοφία μας, γιατί υπάρχει πολλή παρανόηση σχετικά με τη λέξη vegan. Κάθε φορά που ακούγεται η λέξη vegan, οι άνθρωποι περιμένουν είτε ότι πρόκειται για ένα φθηνό υλικό χωρίς πολυτέλεια (αυτό που χρησιμοποιούμε εμείς είναι ιταλικής κατασκευής και κοστίζει όσο το πραγματικό δέρμα) ή ότι πρόκειται για ένα 100% βιώσιμο υλικό, κάτι που δεν είναι δυνατό. Το καλύτερο πράγμα που μπορείς να κάνεις στο τέλος της ημέρας ως σχεδιαστής, είναι να κάνεις υπεύθυνες επιλογές, να χρησιμοποιείς ανακυκλωμένα υλικά και υλικά βιομάζας όσο περισσότερο μπορείς. Επομένως, πρόκειται για μια ισορροπία μεταξύ αισθητικής, σχεδίασης και αξιών.”
Σουρεαλιστικό, αισθησιακό, θεϊκό. Αυτές είναι οι τρεις λέξεις με τις οποίες θα περιέγραφε το brand του, το οποίο πλέον εδρεύει στο Λονδίνο, παρόλο που ο ίδιος γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Ρώμη.
Βρίσκει τις γόβες συναρπαστικές και ελκυστικές, αλλά ταυτόχρονα του αρέσει να σχεδιάζει με γνώμονα την άνεση και τη λειτουργικότητα, γι’ αυτό και δίνει το ίδιο επίπεδο προσοχής στη λεπτομέρεια τόσο στις γόβες όσο και στα φλατ παπούτσια.
Όσο για το μυστικό για να σχεδιάσεις ένα εκπληκτικό ζευγάρι παπούτσια;
“Σκέφτομαι με τρισδιάστατο τρόπο συζητώντας με την ομάδα μου ποιες είναι οι τέλειες γραμμές που θα δείχνουν όμορφες στο πόδι. Πολλές φορές βλέπω τα παπούτσια να φαίνονται όμορφα στο ράφι, αλλά όταν φοριούνται δεν είναι τόσο όμορφα. Δεν υπάρχει ακριβής συνταγή που ακολουθώ. Αρκεί να φαίνονται όμορφα και να φοριούνται άνετα — ή όσο πιο άνετα γίνεται όταν διαθέτουν τακούνι 100 mm! Τη στιγμή που κάνεις κάποιον να νιώσει όμορφα και άνετα, έχεις έναν πελάτη για μια ζωή.”
Sources | MOJEH, Vegonomist, Puss Puss Magazine