Στο νέο κεφάλαιο της σειράς του, Nihon Noir, ο φωτογράφος Tom Blachford φωτογραφίζει τις φουτουριστικές μητροπόλεις του Τόκιο και του Κιότο.
Οι φωτογράφοι είναι γνωστό ότι κάνουν εφευρετικά και μερικές φορές ακραία βήματα για εξασφαλίσουν τη σωστή λήψη. Στην περίπτωση του Tom Blachford, τα βήματα αυτά είναι κάτι παραπάνω από απαιτητικά.
Ο φωτογράφος με έδρα τη Μελβούρνη έχει μια αγάπη για τη νύχτα και τις λήψεις κατά τη διάρκειά της, δημιουργώντας έργα που αποτυπώνουν το αστικό αρχιτεκτονικό περιβάλλον σε μια απόκοσμη εκδοχή. Ο ίδιος περιγράφει το Τόκιο ως : “μια πόλη σε ένα παράλληλο μέλλον όπου τα πάντα είναι πιο ξένα απ’ ότι γνωστά”.
Η σειρά Nihon Noir είναι ενδεικτική της γοητείας του καλλιτέχνη με τον ίδιο να θέλει μέσα από αυτή να περάσει το μήνυμα: “κάντε περισσότερες ερωτήσεις από όσες θα μπορούσαν ποτέ να απαντήθουν”. Ο τίτλος της σειράς βασίστηκε στη μορφή ταινιών Neo-Noir με τον Blachford να αναφέρει το Blade Runner, καθώς και έργα του Δανού σκηνοθέτη Nicolas Winding Refn ως βασικές επιρροές.
Ο Blachford , ξεκίνησε την ιδέα για τη Nihon Noir, εντοπίζοντας το έργο του Ιάπωνα αρχιτέκτονα Kenzō Tange και την μεταπολεμική αρχιτεκτονική. “Επέλεξα έναν βασικό τύπο κτιρίων που ενσωμάτωναν τη μεταβατική φιλοσοφία, η οποία προσπάθησε να συνδυάσει τη δημιουργία μεγάλων δομών με τις αρχές της οργανικής ανάπτυξης.”, δήλωσε ο ίδιος. Επιπλέον αποτύπωσε αστικές φωτογραφίες από το επίπεδο του δρόμου, που βασίστηκαν στην τάση cyberpunk του Τόκιο, αξιοποιώντας μόνο τις υπάρχουσες πηγές φωτός, όπως π.χ. τη λάμψη των φώτων νέον του Τόκιο.
Στη σειρά Nihon Noir 2099, ο Blachford διεύρυνε το φακό του σε τοπικά και αρχιτεκτονικά ορόσημα στο Κιότο. Χωρίς ανθρώπινη δραστηριότητα, η σειρά ερευνά τη νεωτεριστική και μεταμοντέρνα αρχιτεκτονική, όπως τα κτίρια M2 του Kengo Kuma (νικητή του βραβείου Pritzker), το Διεθνές Συνεδριακό Κέντρο του Κιότο, το Tokyo Big Sight και το TIT Centennial Hall.
Tο νυχτερινό κυνήγι του καλλιτέχνη για ανορθόδοξες αποτυπώσεις κάνει την κάθε φωτογραφία να είναι μια ιστορία από μόνη της. Στέγες, κλιμακοστάσια, ανελκυστήρες γερανών, προσωπικό εστιατορίου είναι κάποια από τα θέματα των φωτογραφιών του.
Οι ζωηρές και σπάνια προφανείς σκηνές του Blachford, σχεδόν κινηματογραφικές, χαρακτηρίζονται από χρωματική παλέτα υψηλής αντίθεσης με ροζ, μπλε και μωβ .
Όλες οι λήψεις έγιναν μεταξύ 10 μ.μ. και 4 π.μ. και παρόλο που πραγματοποιήθηκαν στις αρχές του 2019, οι εικόνες με τους άδειους δρόμους δεν είναι δυστοπική φαντασία, αλλά πραγματικότητα και πιο επίκαιρες από ποτέ στη μετα-πανδημική εποχή που βιώνουμε.
Source Wallpaper