Συνήθως, όταν επισκέπτεται κανείς ένα μουσείο, θαυμάζει τα εκθέματα, τα γλυπτά και γενικότερα τα έργα τέχνης που διαθέτουν. Ωστόσο, υπάρχουν εντυπωσιακά μουσεία, που αποτελούν από μόνα τους έργα τέχνης λόγω της αρχιτεκτονικής και του σχεδιασμού τους.
Το Μουσείο Biesbosch στο Werkendam, στην Ολλανδία, καλύπτεται από γρασίδι και διαθέτει μια διάβαση πεζών στην οροφή.
Το Messner Mountain Museum Corones στο Νότιο Τιρόλο, στην Ιταλία, κατασκευάστηκε από παχύ σκυρόδεμα και έχει ενσωματωθεί μέσα στο βουνό, ενώ προεξέχει για να παρέχει απίστευτη θέα στην κοιλάδα και τα βουνά γύρω από αυτό.
Καμπυλωτό, αντανακλαστικό, ανοξείδωτο ατσάλι περιβάλλει το εξωτερικό του Len Lye Centre, ένα χώρο που συστεγάζεται με την Govett-Brewster Art Gallery στο Taranaki, στη Νέα Ζηλανδία, δημιουργώντας μια μοναδική οπτική εμπειρία.
Το καμπυλωτό σκυρόδεμα γύρω από το εξωτερικό του Baroque Museum στο Μεξικό είχε εν μέρει ως στόχο να αντιπροσωπεύει τις υπερβολικές κινήσεις που συνδέονται με την παραδοσιακή μπαρόκ τέχνη, δημιουργώντας παράλληλα μια σύγχρονη οπτική δομή.
Πλάκες χαλκού καλύπτουν το εξωτερικό του Μουσείου της Φωτιάς στο Zory, στην Πολωνία, ως φόρο τιμής στη φωτιά που έκαψε ένα ολόκληρο δάσος και συνέβαλε στην ανάπτυξη της πολωνικής πόλης.
Χρυσά καρφιά αλουμινίου καλύπτουν το εξωτερικό του Μουσείου της Rock μουσικής στο Roskilde, στη Δανία, ως φόρο τιμής στους αστέρες της ροκ που συχνά στολίζουν τα ρούχα τους με καρφιά, ενώ ένα κόκκινο χαλί στην είσοδο αντιπροσωπεύει το κόκκινο βελούδο στο εσωτερικό της θήκης της κιθάρας.
Το μουσείο κρασιού και το θεματικό πάρκο, La Cite du Vin, στο Μπορντό, στη Γαλλία, κατασκευάστηκε έτσι ώστε να μοιάζει με τη ροή του κρασιού από το μπουκάλι στο ποτήρι, ενώ ο πύργος εκπροσωπεί τα σταφύλια που αναπτύσσονται σε ένα αμπέλι.
Αυτό το τεράστιο κτίριο στο Shezhen, στην Κίνα, αποτελεί δύο ξεχωριστές δομές, το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης και την Έκθεση Προγραμματισμού, που περιβάλλονται από γεωμετρική πρόσοψη με φυσική πέτρα και μόνωση από γυαλί για να δημιουργήσει την εντύπωση ενός ενιαίου σύγχρονου κτιρίου.
Πηγή: Contemporist