Quantcast

SØLØ ATHENS: Κάτι νέο για το ελληνικό Design

Συνέντευξη: Ευρώπη Τερζοπούλου

Από τον Σεπτέμβριο του 2014  εξελίσσουν το fabric design, ολοκληρώνουν projects στην Ελλάδα και το εξωτερικό και μετά από πέντε διεθνείς εκθέσεις σε Παρίσι και Μιλάνο, το SØLØ ATHENS βρίσκεται μέσα στις  17 χώρες από τα top of the line concept stores, καταστήματα επίπλων και boutique hotels. Η οκταμελής ομάδα του creative director και CEO Ιωάννη Σολωμόζη φέρνει την αλλαγή, μια στροφή σε κάτι νέο, φρέσκο και πολλά υποσχόμενο.

press12

«Αν θα μπορούσαμε να του βάλουμε μια επικεφαλίδα – καθώς ένα project πάντοτε το συνθέτουν πολλά – θα ήταν, Ιστορίες μοναδικών υφασμάτων και οι απρόβλεπτες εφαρμογές τους στα αντικείμενα του καθημερινού μας κόσμου.»

«Όπως όλες οι δημιουργικές ιδέες, ξεκίνησε από “ανάγκη”. Ακόμα και στην εποχή της υπερπληθώρας υλικών, πάντοτε υπάρχει ένα μικρό κενό. Εκεί τρυπώνεις και ανακαλύπτεις τον τεράστιο κόσμο που βρίσκεται πίσω από αυτή την ελάχιστη σχισμή κι έτσι γεννιέται κάτι καινούργιο. Η αφορμή ήταν, λοιπόν, η έλλειψη στην αγορά κάποιων υφασμάτων τόσο στα σχέδια, όσο και στην ποιότητα. Οπότε, αποφάσισα να τα φτιάξω… SØLØ.»

«Όλοι οι designers – ακόμα και οι παραγωγοί – στοχεύουν στη μοναδικότητα, τόσο στα σχέδια όσο και στην πρώτη ύλη των υφασμάτων. Για το πρώτο, νομίζω ότι η εικόνα θα τα πει καλύτερα από εμένα. Όσον αφορά τα υλικά που χρησιμοποιώ για τη δημιουργία ενός υφάσματος, αρκεί να αναφέρω πως, για παράδειγμα, υπάρχει solo ύφασμα που είναι κατασκευασμένο από ανακυκλώσιμη πρώτη ύλη: ένα μπουκαλάκι νερό που ήπια πέρσι το καλοκαίρι σε κάποια παραλία, μετατρέπεται σε ίνες, νήμα και μετά σε ύφασμα υψηλής ποιότητας!» 

press6

«Η συλλογή απευθύνεται σε όλους όσων το μάτι και η αφή διακατέχονται από την διαρκή αναζήτηση του καινούργιου και του απρόβλεπτου. Σε εκείνους που θέλουν στην καθημερινότητά τους την πολυτέλεια της διαφορετικότητας.»

«Προτιμώ τα ασπρόμαυρα και πιο γεωμετρικά patterns στα υφάσματα και σίγουρα τις πιο αυστηρές σχεδιαστικές γραμμές στα αντικείμενα. Ωστόσο φέτος, είπα να κάνω την υπέρβαση, με πιο περίτεχνα υφάσματα. Θα δεις έντονα χρώματα, εξωτικά φυτά και σπάνια πουλιά, η χαρά των ξένων δηλαδή, που τα είδαν στο Παρίσι και στο Μιλάνο, όπου δειγματίσαμε και ξετρελάθηκαν!»

press9press10

«Στο εξωτερικό και όχι μόνο, οι προτιμήσεις είναι απρόβλεπτες! Έχει τόσο ενδιαφέρον να βλέπεις έναν Κινέζο μεγαλέμπορο να επιλέγει τα αυστηρά γεωμετρικά patterns που περισσότερο ταιριάζουν σε βοριοευρωπαϊκούς λαούς και έναν Νορβηγό να θέλει να αγοράσει όλα τα πολύχρωμα σχέδια.»

«Η μοναδικότητα σίγουρα χαρακτηρίζει το brand. Είναι ευτυχία που ένα δικό μας ύφασμα αναγνωρίζεται αμέσως ανάμεσα σε πολλά. Η ποιότητα εννοείται επίσης. Αυτές οι δύο λέξεις, μαζί με τη λέξη “απρόβλεπτο” συνθέτουν τη φιλοσοφία των SØLØ.»

«Άλλαξε περιτύλιγμα! Ακόμα και το πιο αδιάφορο αντικείμενο μπορεί να γίνει “ντιζαϊνιά” με ένα σωστό και απρόβλεπτο ύφασμα. Διότι το ύφασμα – ειδικά όταν μιλάμε για καινοτόμες ποιότητες – μπορεί να ντύσει τα πάντα.»

«Οτιδήποτε μπορεί να γίνει πηγή έμπνευσης. Από μια γυναίκα που περπατάει στο δρόμο, μέχρι το χρώμα που μπορεί να πάρει ο ουρανός το απόγευμα. Το οπτικό πεδίο καθώς οδηγείς τη μηχανή σου κάποιο ξημέρωμα σε ένα νησί, μέχρι το πέρασμά σου απέναντι, σε ένα φανάρι. Δεν ξέρεις από πού θα εμπνευστείς, διαφορετικά περιορίζεις τη φαντασία.»

press7press1

«Η δουλειά του designer είναι να δημιουργεί τάσεις, όσο και να λέμε ότι δεν υπάρχει παρθενογένεση. Έχουμε τη χαρά να βλέπουμε πως προτάσεις δικές μας, ανακαλύπτονται ακόμα και από μεγάλους οίκους του εξωτερικού. Για παράδειγμα, η Louis Vuitton έβγαλε στην παραγωγή τα jungle patterns και η Trussardi τα military. Μπορεί να μην τα είδαν από εμάς αλλά εμείς τα είχαμε σχεδιάσει και τα είχαμε εφαρμόσει σε αντικείμενα και αξεσουάρ ένα χρόνο πριν.»

«Δεν υπάρχουν πλέον fabric designers στην Ελλάδα. Η πρόκληση, λοιπόν, είναι συγκεκριμένη: Να κάνουμε την ύπαρξή μας γνωστή και υπολογίσιμη στο εξωτερικό. Χαιρόμαστε πάρα πολύ που τα πάμε μια χαρά σε αυτό!»

«Θέλουμε να συνεργαστούμε με οίκους και εταιρείες υφασμάτων, ας πούμε με την πρωτοπόρο Designers Guild. Ή, από σχεδιαστές, με την καταπληκτική Paola Navone. Από εταιρείες επίπλων, με τη Gervasoni, τη Diesel και τη Moroso. Τρεις από τις παραπάνω εταιρείες με έχουν προσεγγίσει, ήδη, οπότε είμαστε πιο κοντά στο ολόγραμμα παρά στο όνειρο. Σύντομα θα αποκτήσει και υπόσταση!»

«Το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγικής διαδικασίας, γίνεται στο SØLØ Athens, στην Αθήνα, το οποίο είναι κλειστό για το κοινό. Όμως από το νέο έτος, θα γίνει κάτι ωραίο: Μαθητές σχολείων θα μπορούν να έρχονται για εκπαιδευτική εκδρομή στη μονάδα παραγωγής, να δουν από κοντά πώς, από ένα καρούλι νήματος και κομμάτια από ξύλο, φτάνουμε στο τελικό προϊόν. Όσον αφορά το solo studio, δεχόμαστε κατόπιν ραντεβού, ώστε ο φίλος της solo φιλοσοφίας να αισθάνεται και να είναι μοναδικός. Τέλος, υπάρχει δίκτυο συνεργατών στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, όπου κάποιος μπορεί να βρει τα προϊόντα μας, καθώς ακόμα λέμε να μην μπούμε στον πειρασμό να ανοίξουμε flagship store. Να είναι λίγο σαν περιπέτεια η ανακάλυψή τους.»

press3press8press4

SØLØ  ATHENS  
Facebook
Instagram

More Stories
Macallan 200 73
Το The Macallan παρουσιάζει το TIME : SPACE Mastery στο πλαίσιο των εορτασμών για τα  200 χρόνια δεξιοτεχνίας και ιστορίας
DIDÉE.GR