Quantcast
elia kentrota didee.gr 2

Έλια Κεντρωτά: «Η μεγαλύτερη γοητεία στον τομέα της επικοινωνίας είναι οι άνθρωποι»

Συνέντευξη Φιλίππα Δημητριάδη
Φωτογράφος Νίκος Ζήκος


Δυναμική, συγκροτημένη, μεθοδική. Αν κάποιος αναζητά επίθετα για να χαρακτηρίσει την PR Director του Four Seasons Astir Palace Hotel Athens, Έλια Κεντρωτά, θα κατευθυνθεί σε εκείνα που δηλώνουν επαγγελματισμό, συνέπεια, φρεσκάδα και καινοτομία. Δεν είναι όμως μονάχα η υψηλή ποιότητα της δουλειάς της στον απαιτητικό χώρο της επικοινωνίας που την καθορίζει. Η Έλια Κεντρωτά είναι μια γυναίκα που δεν αμφιβάλλει για τον εαυτό της και χαρίζει τρυφερότητα απλόχερα. Μια χαρισματική και γαλήνια παρουσία που αποπνέει σιγουριά. 

elia kentrota didee.gr 5

Κα. Κεντρωτά τι είναι εκείνο που σας γοήτευσε στον τομέα της επικοινωνίας και αφιερωθήκατε σε αυτόν; 

Είναι αρκετό να ρίξουμε µια µατιά γύρω µας για να διαπιστώσουμε, πόσο έντονη είναι η απουσία της πραγματικής επικοινωνίας, και πόσο τεράστια προβλήματα γεννάει. Πάνω σε αυτό, προσπαθούν οι δημόσιες σχέσεις να βρουν λύσεις, ώστε να βοηθήσουν τον σύγχρονο άνθρωπο να αντισταθεί αποτελεσματικά σε όλο αυτόν τον θόρυβο, που τον περιτριγυρίζει, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις και τις συνθήκες, κάτω από τις οποίες ο καθένας θα µπορέσει να δει την πραγματικότητα, όπως ακριβώς είναι. Η σπουδαιότερη γοητεία στον τομέα της επικοινωνίας είναι ότι οι επιχειρήσεις – οργανισμοί δεν είναι τα κτίρια, αλλά οι άνθρωποι που τις επανδρώνουν. Όταν αυτοί οι άνθρωποι συνειδητοποιήσουν τη σπουδαιότητα και τη σημασία της σωστής επικοινωνίας, τότε θα μπορέσουν να έχουν θετικά αποτελέσματα, όχι µόνο σαν επιχείρηση, αλλά και σαν κοινωνία και άνθρωποι. 

Πώς είναι να βρίσκεστε σε μια τόσο καίρια θέση, ενός brand του τουρισμού όπως το Four Seasons; Τι προκλήσεις αντιμετωπίζετε;

Το σημαντικότερο όλων είναι να είσαι ο safe keeper του brand διασφαλίζοντας ότι οτιδήποτε συμβαίνει μέσα στο property είναι απόλυτα εναρμονισμένο με την αισθητική και την ταυτότητα της Four Seasons, όπως και έξω από αυτό, κυρίως σε ότι αφορά την αντιμετώπιση διαχείριση κρίσεων που θα διακύβευε το brand reputation. 

Τι είναι εκείνο που κάνει την ύπαρξή του luxury service εν τέλει αναγκαία και πόσο αρκετά εκπαιδευμένοι σε αυτό είμαστε στην Ελλάδα;

Η αλήθεια είναι ότι τα τελευταία χρόνια η Ελλάδα βρίσκεται στο καλύτερο momentum της και εξαργυρώνει την πολύ καλή διαχείριση του Covid. Παραδοσιακά αποτελούσε ένα καλοκαιρινό προορισμό και επισκέπτες από όλα τα μέρη του κόσμου την επέλεγαν για όλους τους λόγους που μας έκαναν γνωστούς και δημοφιλείς σαν χώρα. Το τρίπτυχο όμως μπλε-θάλασσα-χωριάτικη σαλάτα δεν θα μπορούσε να προσελκύσει και το είδος του τουρισμού που σαν χώρα επιδιώκουμε, καθώς αυτό αποτελεί και το μόνο εξαγώγιμο προϊόν μας. Η Μύκονος ήταν το πρώτο νησί που άνοιξε το δρόμο στο Luxury service με εξαιρετικά αποτελέσματα. Πλέον θεωρώ ότι είμαστε εκπαιδευμένοι ως λαός και συνεχώς βελτιωνόμαστε. Άλλωστε η φιλοξενία αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του mentality μας ως λαός και αυτό που πάντα λέμε και στη Four Seasons είναι τα όμορφα κτίρια και τοπία πάντα θα βρίσκονται και υπάρχουν, οι άνθρωποι είναι εκείνοι που κάνουν τη διαφορά.

elia kentrota didee.gr 4 elia kentrota didee.gr 1

Νιώσατε ποτέ ως γυναίκα στο χώρο του τουρισμού, ότι έπρεπε να προσπαθήσετε διπλά για να πετύχετε τους επαγγελματικούς σας στόχους;

Καθόλου. Βέβαια ομολογώ ότι βρίσκομαι στο κλάδο του τουρισμού σχεδόν 4 χρόνια με την έλευση της Four Seasons, οπότε ήδη ήταν αρκετά εδραιωμένη η θέση πολλών ηγέτιδων σε καίριες θέσεις στο χώρο και η ίδια η εταιρεία ενθαρρύνει την ενδυνάμωση και εξέλιξη των γυναικών. Προφανώς όμως σε σχέση με το χώρο της μόδας και των καλλυντικών υπάρχει μεγάλη διαφορά, καθώς είναι ένας παραδοσιακά ανδροκρατούμενος κλάδος. 

Ως γυναίκα, καλείστε να ανταποκριθείτε σε πολλούς ρόλους, ενδεχομένως πολλές φορές και ταυτόχρονα. Πώς κρατάτε τις ισορροπίες ανάμεσα σε αυτές τις πολλαπλές ταυτότητες; Τι όρια έχετε θέσει;

Αυτό που προσπαθώ να διαχειριστώ – όπως και πολλές γυναίκες άλλωστε – είναι να είμαι επιεικής με τον εαυτό μου και να μην αισθάνομαι διαρκώς ανεπαρκής στους ρόλους που πρέπει να έχω ταυτόχρονα. Άρα, αν με ρωτάτε, προσπαθώ συνεχώς να κρατώ ισορροπίες ανάμεσα στη δουλειά, το σπίτι, τα παιδιά, τους φίλους και την κοινωνική ζωή. Άλλοτε με επιτυχία άλλοτε όχι τόσο επιτυχώς. Άλλωστε η καθημερινότητά μας είναι ένα συνεχές soft diplomacy. 

Ποια είναι τα πρόσωπα που σας δίνουν δύναμη στη ζωή σας;

Η οικογένεια και οι φίλοι μου. Επειδή είμαι μοναχοπαίδι, οι φίλες μου είναι εφάμιλλες σε αξία και δεν διαχωρίζονται από τη στενή έννοια της οικογένειας. 

Τι σημαίνει για εσάς υψηλή αισθητική;
Οι καθαρές γραμμές, η έλλειψη υπερβολής, ο μινιμαλισμός, το λευκό και το μαύρο. 

Elia2

Τι διαμόρφωσε το προσωπικό σας στυλ; Υπάρχει κάποια περίοδος της ζωής σας που, να κοιτάτε για παράδειγμα φωτογραφίες, και να αναρωτιέστε για τις τότε στυλιστικές σας επιλογές;

Μεγαλώνοντας αποκτάς προσωπικό στυλ. Όταν είσαι μικρότερος απλά αντιγράφεις η ακολουθείς τις εκάστοτε επιταγές της μόδας, το οποίο είναι απαραίτητη διαδικασία θεωρώ μέχρι να μπορέσεις να αποκτήσεις τη δική σου ταυτότητα στο στυλ. Όλοι έχουμε τέτοιες περιόδους που θέλουμε να ξεχάσουμε. Ευτυχώς δεν υπήρχαν τα social media τότε, οπότε υπάρχουν μόνο φωτογραφικά ντοκουμέντα θαμμένα σε συρτάρια! 

elia kentrota didee.gr 3

Παρότι η επαγγελματική σας ιδιότητα θα σας έχει ταξιδέψει σε πολλά μέρη του κόσμου, αντιλαμβάνεται κανείς ότι έχετε στην καρδιά σας την Ελλάδα. Αν έπρεπε να περάσετε το υπόλοιπο της ζωής σας σε ένα ελληνικό νησί, ποιο θα ήταν αυτό;

Στην Πάρο. Πιστεύω ότι τα συνδυάζει όλα. Καλό φαγητό, φοβερές παραλίες, μια υπέροχη χώρα και την Αντίπαρο δίπλα σου.  

More Stories
Vipp Cold Hawaii 15 (1)
Vipp Cold Hawaii: H απομονωμένη κατοικία στο Εθνικό Πάρκο Thy της Δανίας
DIDÉE.GR