Dior Pre-Fall 2021: H σχεδιάστρια του οίκου Maria Grazia Chiuri εμπνέεται από τα έντονα χρώματα

Σε αντίθεση με την τάση που θέλει τη μόδα σε καιρό πανδημίας να γίνεται συντηρητική και down-to-earth, o οίκος Dior έρχεται να ανατρέψει τη φιλοσοφία του πουριτανισμού σε ρούχα και αξεσουάρ, δημιουργώντας μια statement συλλογή για το 2021, την πιο animated μέχρι σήμερα. Χαρακτηριστική είναι η δήλωση της Maria Grazia Chiuri, σχεδιάστριας του οίκου, στη VOGUE: “Δε θέλω ένα ακόμη μαύρο παλτό. Θέλω ένα λεοπάρ! Τώρα περισσότερο από ποτέ, θέλουμε κάτι που να μας δώσει ενέργεια. Κάτι εντελώς διαφορετικό.” Και δεν υπάρχει διαφωνία στον τρόπο που το θέτει ή το υλοποιεί.

“Μετά από αυτό το έτος – το τόσο έντονο και καταθλιπτικό- ήθελα να επιστρέψω στην εκδοχή της μόδας από την οποία ξεκίνησε η καριέρα μου: την παιχνιδιάρικη εκδοχή, που προσέλκυσε εμένα και τη γενιά μου και όλο αυτό να το περάσω στη συλλογή.”

Για την Chiuri, παιδί της δεκαετίας του 1970,η μόδα ήταν εμφανώς επηρεασμένη από συγκεκριμένους σχεδιαστές με χαρακτηριστικό παράδειγμα τον Fiorucci. Εκείνη και η παρέα της συγκεντρώνονταν,  φορώντας μπλουζάκια με μοτίβο αγγέλου, τζιν παντελόνια, χρωματιστές πλαστικές μπότες και διαφανείς τσάντες.

“Η γενιά μου επηρεάστηκε πολύ από την ποπ κουλτούρα”, θυμάται. “Στον Fiorucci είδαμε μια άλλη μόδα. Ήταν μάλλον η στιγμή που η μόδα γεννήθηκε στην Ιταλία. Η εποχή που αφήσαμε τα παραδοσιακά ρούχα και ανακαλύψαμε ρούχα που δεν είχαμε δει ποτέ στη ζωή μας: διαφορετικά υλικά από όλο τον κόσμο.”

Στα αρχεία του οίκου Dior, η Chiuri βρήκε ένα μεταπολεμικό σχέδιο για ένα παλτό λεοπάρ Christian Dior που φτιάχτηκε για την υπέροχη Mizza Bricard, μια γυναίκα που ήταν τόσο αφοσιωμένη στο να περάσει καλά που ποτέ δεν σηκώθηκε από το κρεβάτι πριν από τις 2 μ.μ.

Η χρονιά του lockdown  σε συνδυασμό με ενδελεχή μελέτη στην τέχνη που περιελάμβανε Andy Warhol, Richard Hamilton και Marco Lodola – ανάγκασαν την Chiuri να δημιουργήσει μια ασυνήθιστα πολύχρωμη συλλογή. Από ασημένια σακάκια, γραφικά αδιάβροχα, κοστούμια με φούστα, φούστες με τσέπες, έντονα prints και φορέματα με μοτίβα κόμικς.

“Αποφασίσαμε ότι όταν τελειώσει αυτό, καθένας θα επιλέξει ένα διαφορετικό, χρωματιστό ρούχο και θα κάνουμε ένα μεγάλο πάρτι. Αυτό είναι το όνειρο: να χορέψουμε μαζί.”

Δε διστάζει να εκφράσει το θαυμασμό της στην K-pop και συγκεκριμένα στο γυναικείο φύλο που την εκπροσωπεί, με αφορμή ένα ντοκιμαντέρ στο Νetflix. “Είναι απίστευτες γυναίκες. Τόσο εργατικές, με πειθαρχία στρατοπέδου. Και με υποδειγματικές εμφανίσεις.”  είπε.

Όταν ρωτήθηκε εάν ήταν δύσκολο να προσαρμόσει την πολυχρωμία στην πιο “σιωπηλή” παλέτα της, η Chiuri  απάντησε: “Η εργασία με το χρώμα δεν είναι τόσο εύκολη για μένα. Έχω πολύ συγκεκριμένα γούστα στο χρώμα. Αλλά έπρεπε να δουλέψω με το χρώμα. Ήταν αναγκαιότητα για μένα. “ Αναφερόμενη όχι μόνο στη διάθεσή της για το 2020, αλλά και στη συναισθηματική της ανάγκη για απελευθέρωση ενέργειας.

Κλείνοντας λέει: “Όταν οι άνθρωποι ρωτούν,« Τι θέλεις για τα Χριστούγεννα; » λέω: « Τίποτα. Απλά ένα μεγάλο πάρτι! »”  Αν και κάτι τέτοιο θα παραμείνει ευσεβής πόθος  για τώρα, μέχρι το ερχόμενο καλοκαίρι που η συλλογή της θα βρει τη θέση της στα καταστήματα, ίσως να έχουμε κάνει κάποια βήματα πιο κοντά στην προ-Corona εποχή.

Source VOGUE Runway

DIDEE MAGAZINE

Η υψηλή αισθητική στη σύγχρονη ζωή της πόλης.

More Stories
barbajean restaurant malta HERO 1024x663 1
Οι art deco επιρροές και ο ιδιαίτερος σχεδιασμός του Barbajean restaurant στη Μάλτα