Όταν το 2019 έγινε γνωστή η εκκαθάριση/πτώχευση του brand Sonia Rykiel τα αδέρφια Dayan δεν είχαν την παραμικρή ιδέα για το τι θα μπορούσε αυτό να σημαίνει για εκείνους. “Το ανακαλύψαμε ταυτόχρονα με όλους τους άλλους. Εκείνη την εποχή, δεν πέρασε καν από το μυαλό μας να αναλάβουμε το brand, καθώς ήταν προφανές ότι ήταν ένα τόλμημα που θα απαιτούσε μια μεγάλη ομάδα. ” αναφέρουν τα δυο αδέρφια, Michael & Eric Dayan, σε κοινή τους συνέντευξη στην Αμερικανική L’OFFICIEL.
Ωστόσο, το φθινόπωρο του ίδιου έτους, μπήκαν στη διαδικασία να το σκέφτονται. Η υπόθεση για την εξαγορά του οίκου Sonia Rykiel πήγε στο εμπορικό δικαστήριο και η προτασή της ομάδας τους ήταν η τελευταία που κατατέθηκε σε σύνολο 21 προτάσεων. Τα υπόλοιπα είναι ιστορία.
Η εμπειρία τους στη μόδα είναι δεδομένη μιας και αποτελούν συνιδρυτές του Showroomprivé, μιας γαλλικής εταιρείας ηλεκτρονικού εμπορίου, στην οποία είχαν την ευκαιρία να συνεργαστούν με πάνω από 2.000 brands, από την οποία αποχώρησαν το 2018- διατηρώντας όμως μέχρι σήμερα τις μετοχές τους. Αυτό το διάλειμμα αποτέλεσε ευκαιρία για ταξίδια, περισσότερο χρόνο με την οικογένεια, επενδύσεις αλλά και μια ασίγαστη επιθυμία για κάτι καινούριο.
Τώρα πλέον βρίσκονται στον αντίποδα αυτού που είχαν συνηθίσει να κάνουν. Με την απόκτηση, και όχι εξαγορά όπως τονίζουν, του οίκου εισήλθαν στον κόσμο της δημιουργίας αλλά και των luxury προϊόντων. Η ανανέωση στο brand είναι εμφανής τόσο στις επιλογές τους μέχρι τώρα όσο και στα καταστήματα στα οποία εργάζονται άνθρωποι οι οποίοι εργάζονταν και στο παρελθόν με την ίδια τη Sonia Rykiel. “Δεν αγοράσαμε ένα brand, αγοράσαμε μια ιστορία.” θα αναφέρουν, εκφράζοντας ταυτόχρονα το βάρος που ένιωθαν γι’ αυτό και την ανησυχία που είχαν στο να διατηρήσουν τον χαρακτήρα νεωτερισμού που είχε η Sonia Rykiel.
Η εξαγορά περιλαμβάνει αρχεία ντοκιμαντέρ και ενδυμάτων 50 ετών, απόθεμα δεκάδων χιλιάδων κομματιών, περισσότερους από 400 τίτλους πνευματικής ιδιοκτησίας, τη σειρά Sonia by Sonia Rykiel, συμβάσεις αδειών για είδη εκτός γυναικείας ένδυσης όπως για αρώματα, γυαλιά ηλίου, είδη οικιακής χρήσης, ρούχα για παιδιά κ.λπ. .
Η αναβίωση του brand ξεκίνησε με το άνοιγμα των κοινωνικών δικτύων στις αρχές Μαΐου. Στο λογαριασμό Sonia Rykiel στο Instagram τα σχόλια αντικατοπτρίζουν τον ενθουσιασμό των ανθρώπων για την νέα αυτή εποχή. “Όσο περισσότερη η προσδοκία, τόσο καλύτερη”, απαντούν τα αδέλφια.
Στα τέλη Οκτωβρίου δημιουργήθηκε ένας ιστότοπος, με τη μορφή μιας e-boutique που συγκεντρώνει μερικά εμβληματικά κομμάτια από τα αρχεία της Sonia Rykiel. Η αλλαγή ιδιοκτησίας δεν ήταν γι’αυτούς ανατροπή , οπότε αντί να σβήσουν το παρελθόν, οι αδελφοί Dayan δίνουν νέα στη ζωή στα αρχεία. Ωστόσο, παρόλο που καθυστέρησε για μήνες λόγω του COVID-19, η πρώτη συλλογή των αδελφών Dayan θα δει τελικά το φως της ημέρας το Φεβρουάριο του 2021.
Source L’OFFICIEL