Γιώργος Πυρπασόπουλος

Συνέντευξη: Κωνσταντίνος Δανός
Φωτογράφιση: Ιωσήφ Αλεξιάδης

Ο Γιώργος Πυρπασόπουλος μιλά για τις στιγμές που μέσα από τη δουλειά του νιώθει ελεύθερος, για προσδοκίες, προκαταλήψεις και για το ένστικτό του, που επιλέγει να ακολουθεί. 

DJ3A8651

Που και πως θα σε βρει το καλοκαίρι επαγγελματικά;
Την περίοδο του καλοκαιριού συνεργάζομαι με το ΔΗΠΕΘΕ ΚΡΗΤΗΣ σε μια παράσταση που επιμελείται η ομάδα Ιδέα (Κ. Γάκης, Α. Μουστάκα, Κ. Μπιμπής) σε μια ιδέα τους με τίτλο “Ο Αριστοφάνης στον Άδη” ή “Αριστοφανειάδα” Ξεκινάμε με παραστάσεις 11 Ιουλίου Ηρώδειο και μετά περιοδεία ανά την Ελλάδα. Η συμμετοχή των Α. Καφετζόπουλου Γ. Γεννατα, Ε. Μουμούρη,  Γ.Δρακόπουλου , Θ Τοκάκη και του μουσικού επι σκηνής Σ. Τορτόπογλου μαζί με την ομάδα Ιδέα είναι μια ευτυχής συγκυρία!

Έχεις κάνει δουλειές σε θέατρο και τηλεόραση που έχουν αποσπάσει πολύ καλές κριτικές ανά διαστήματα.  Ξεχώρισες και ξεχωρίζεις κάτι ανάμεσα σε θέατρο, τηλεόραση και κινηματογράφο;
Δεν ξεχωρίζω κάποιο χώρο, ανά περιόδους παθιάζομαι με κάποιον από όλους. Σε όλους τους χώρους είναι ευχάριστο να βρίσκομαι όταν αντανακλούν τις επιθυμίες μου. Αυτήν την περίοδο έχω ένα φλερτ με τον κινηματογράφο και λέω φλερτ γιατί ο κινηματογράφος είναι τρομακτικά δύσκολο να δημιουργηθεί στην Ελλάδα αυτήν την περίοδο. Σχεδόν κάνω μια ταινία κάθε 7 χρόνια.

Έχεις δοκιμαστεί σε πολλά και διαφορετικά είδη και συνεχίζεις να εξελίσσεις διαρκώς τη γκάμα σου ως ηθοποιός. Ποιοι πιστεύεις πως είναι οι πιο δύσκολοι ρόλοι στην απόδοσή τους, οι κωμικοί ή οι δραματικοί;
Πιστεύω ότι και τα δύο είδη είναι εξίσου δύσκολα γιατί προκειμένου να πετύχουν το στόχο τους απαιτούν την ίδια αφοσίωση και διαθεσιμότητα. Θεωρώ ότι η πιο δύσκολη έκφραση είναι το stand up comedy γιατί μπαινοβγαίνει και στα δύο και ισορροπεί όπως ένας ακροβάτη σε τεντωμένο σχοινί!

DJ3A8640

Οι κριτικές που μπορεί να δεχτεί μια παράσταση είναι αρκετές και πόσο μάλλον στην Ελλάδα που μπορεί να γραφτούν και πράγματα που να είναι και «επικίνδυνα» για τους ηθοποιούς. Πως το αντιμετωπίζεις αυτό; Πιστεύεις πως οι κριτικές θα πρέπει να ανοίγουν διάλογο ή να είναι απόψεις που δεν μπορούν να απαντηθούν;
Δεν πιστεύω στην κριτική. Η κριτική είναι η προσωπική άποψη του καθενός ξεχωριστά. Μπορείς να αναλύσεις ένα έργο τέχνης και να εντοπίσεις κάποια πράγματα σε σχέση με την ιστορία και την κοινωνία. Η κρίση είναι μια προσωπική υπόθεση σε ότι αφορά την τέχνη.

Aποστασιοποιήθηκες ποτέ συνειδητά από τον χώρο;  Σε φόβισε/φοβίζει η υπερέκθεση;
Έχω αποστασιοποιηθεί περιστασιακά από δουλειές που δεν με εκφράζουν. Η υπερέκθεση νομίζω προκύπτει από την συνεχόμενη και επαναλαμβανόμενη συμμετοχή σε έργα που δεν διαφοροποιούνται σε ύφος και σε ουσία χωρίς να υπάρχει το απαραίτητο πλήρωμα του χρόνου για τα πράγματα να ωριμάσουν. Μοιάζει λίγο με μια ρουτίνα καλλιτεχνικής έκφρασης στην οποία λείπει η γοητεία της ανανέωσης του καινούργιου και του διαφορετικού. Τα πράγματα  απαιτούν χρόνο για να τα προσεγγίσεις να τα  γευθείς να δώσεις και να πάρεις. Αυτό νομίζω πως προϋποθέτει και έναν πολύ λιτό ή πολύ πλούσιο βίο ώστε το βιοποριστικό να μην εμφανίζεται στην εξίσωση.

Τι σημαίνει για σένα η δουλειά σου; Τι είναι αυτό που σου προσφέρει σε προσωπικό επίπεδο όλα αυτά τα χρόνια;
Η δουλειά μου νομίζω είναι ένα ταξίδι εξερεύνησης του εαυτού μου και του κόσμου γύρω μου. Ένα διάλειμμα από την πραγματικότητα που με κάνει να νιώθω δημιουργικός, ζωντανός και ελεύθερος.

Οι συνθήκες που επικρατούν στο θέατρο και στην τηλεόραση πιστεύεις πως δημιουργούν προχειρότητα σε παραγωγές;
Στην τηλεόραση οπωσδήποτε γιατί το μέσο είναι τέτοιο τεχνικά που δεν παράγεται διαφορετικά. Στο θέατρο τα πράγματα είναι πολύ πιο απλά γιατί η συνθήκη τα επιτρέπει όλα. Αρκεί να φορέσεις ένα στέμμα σε οποιονδήποτε χώρο και είσαι βασιλιάς χωρίς να έχεις απαραίτητα το υπόλοιπο σύνολο. Σε μια κλασική παράσταση όντως μπορεί να είναι πρόβλημα.

DJ3A8627

Έχεις κάνει δουλειές που έχεις μετανιώσει;
Όχι ποτέ, γιατί πάντα υπάρχει κάτι καινούργιο να ανακαλύψεις και να μάθεις είτε για τον εαυτό σου είτε για τους γύρω σου και  το περιβάλλον το οποίο σαφώς το αναγνωρίζεις εκ των υστέρων.

Έχεις προκαταλήψεις και προσδοκίες σε επαγγελματικό επίπεδο που σε ακολουθούν;
Σε ότι αφορά τις προκαταλήψεις προσπαθώ να είμαι ανοιχτός. Επιδιώκω μια πρώτη επαφή και εμπιστεύομαι αρκετά το ένστικτο μου. Σε ότι αφορά τις προσδοκίες μου θα ήθελα να συμμετέχω πιο συχνά στον κινηματογράφο όχι μόνο εδώ αλλά και εκτός συνόρων.

Συνεργασίες που δεν ξεχνάς;
Σχεδόν όλες! Πάντα υπάρχει λόγος για να θυμάσαι κάτι.

Τους νέους ηθοποιούς πιστεύεις πως τους έχει επηρεάσει η ανάγκη να γίνουν σύγχρονοι -όσον αφορά τον τρόπο που αντιμετωπίζουν τις επαγγελματικές επιλογές τους- που τους έχει οδηγήσει στον αποκλεισμό του να σκέφτονται με ελευθερία για τα θέλω τους;
Δεν γνωρίζω. Έχω την αίσθηση ότι θέλουν τα πράγματα να συμβούν πολύ γρήγορα αλλά και ποιος νέος δεν το επιδιώκει;

Την οποιαδήποτε μορφή τέχνης πιστεύεις πως πρέπει να την αντιλαμβανόμαστε πλέον σαν ανάγκη απαραίτητη;
Όχι απαραίτητα. Η τέχνη είναι για όλους και για τον καθένα χωριστά. Αν είμαστε χαλαροί και σε αρμονία με την ύπαρξη μας μπορούμε να διακρίνουμε τι μας αντιπροσωπεύει και τι όχι. Ο χρόνος για σκέψη στην εποχή μας μοιάζει να είναι πολυτέλεια και η εκπαίδευση στην σωστή ανάπτυξη της κρίσης μας απέναντι στα πράγματα ελλιπής.

Πότε είσαι αισιόδοξος και πότε χάνεις την αισιοδοξία σου;
Όταν είμαι καλά με τον εαυτό μου και έχω πίστη πως όλα θα πάνε καλά. Σε αντίθετη περίπτωση όλα είναι μαύρα.

DJ3A8706

Kωνσταντίνος Δανός

Your email address will not be published. Required fields are marked *

INSTAGRAM
FOLLOW DIDEE