The Lobster: Μια ουσιαστικά ρομαντική ταινία

Η καινούργια ταινία του Γιώργου Λάνθιμου αγγίζει το θέμα της αγάπης αλλά και των σχέσεων με μια σύγχρονη παραβολή, έξυπνη, αστεία και ρομαντική ταυτόχρονα.

Σε ένα δυστοπικό μέλλον, όχι πολύ μακριά από το δικό μας, οι άνθρωποι είναι αναγκασμένοι να ζουν σε ζευγάρια. Στην περίπτωση που δεν μπορούν να βρουν το ταίρι τους η Πόλη τους μεταφέρει σε ένα ξενοδοχείο, στο οποίο θα συναντήσουν κι άλλους μοναχικούς ανθρώπους, με στόχο να δημιουργήσουν μια σχέση. Αν δεν τα καταφέρουν μεταμορφώνονται στο ζώο της επιλογής τους και αφήνονται ελεύθεροι στο δάσος.

Ο Κόλιν Φάρελ παίζει το Ντέιβιντ, έναν άνθρωπο που τον παράτησε η γυναίκα του και αναγκάζεται να μεταφερθεί στο ξενοδοχείο για να βρει το επόμενό του ταίρι. Αν δεν τα καταφέρει, θα πρέπει να μεταμορφωθεί σε αστακό. Ο Ντέιβιντ ασφυκτιά και το σκάει για το δάσος που ζουν οι μοναχικοί άνθρωποι, βρίσκοντας τελικά τον έρωτα στα μάτια μιας γυναίκας που έχει μυωπία.

lobster_didee

Δεν χρειάζεται να σας πούμε πολλά περισσότερα για την πλοκή για να καταλάβετε πως ο Γιώργος Λάνθιμος στην καινούργια του ταινία, δημιουργεί ένα σύμπαν που είναι όλα τόσο «γλυκά» αντεστραμμένα αλλά και τόσο αναγνωρίσιμα ταυτόχρονα. Άνθρωποι που βλέπουν τον έρωτα, ενώ δεν βλέπουν καλά. Άνθρωποι που πρέπει να ερωτευτούν διαφορετικά πρέπει να χαθούν από την κοινωνία και να μεταμορφωθούν σε κάτι άλλο. Η πόλη, το ξενοδοχείο, το δάσος. Τρία μέρη, τρεις διαφορετικές καθημερινότητες παντού ο ίδιος στόχος: η συνάντηση.

Το σινεμά του Λάνθιμου μιλά πάντα για την κοινωνία χρησιμοποιώντας μικρές ομάδες που λειτουργούν σε είδος παραβολής, αναδεικνύοντας μικρές και περίεργες συμπεριφορές σε νόρμα για να πει το σχόλιό του για την κοινωνία που μας περιβάλλει. Στο “The Lobster” όμως ακολουθεί την ίδια μανιέρα πηγαίνοντάς τη ένα βήμα παρακάτω, διαποτίζοντας την ιστορία του με έναν ρομαντισμό αληθινό και ειλικρινή, που δεν έχει καμία σχέση με γλυκερά συναισθήματα.

Γιατί το θέμα δεν είναι αν τα νοήματα της ταινίας είναι μοναδικά ή αν η ιστορία που διηγείσαι είναι πιο παλιά και από τη δημιουργία του κόσμου. Το θέμα στο σινεμά είναι να λες την ιστορία σου με συναρπαστικό τρόπο, που θα κάνει το θεατή να χαθεί σ’ αυτή και να αναγνωρίσει ένα κομμάτι από τον ίδιο σε ένα κομμάτι της ταινίας σου. Και αυτό ο Λάνθιμος το κατάφερε εξαιρετικά.

More Stories
converted coach house for sale se8 8 1024x663 1
Η βιομηχανική αισθητική απογειώνει μια ιδιαίτερη κατοικία στο Deptford του Λονδίνου