Quantcast
Photography: Tasos Liolios

Socialab: Η διαφημιστική εταιρεία που δημιουργεί εμπειρίες

Συνέντευξη • Παναγιώτα Κοντοδήμα
Φωτογράφιση • Τάσος Λιόλιος

Η ομάδα της Socialab αφήνει τα στούντιο, βγαίνει στους δρόμους της πόλης και προσφέρει αλληλεπίδραση εντός κι εκτός κοινωνικών δικτύων.

2
Στην εποχή των δυνατοτήτων που προσφέρουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αλλά και σε μια πολύ σκληρή περίοδο για τον τομέα της διαφήμισης, οι ιδέες που έχουν έξυπνη προσέγγιση και ευελιξία στην υλοποίησή τους, βγαίνουν κερδισμένες.
Θα μπορούσαμε να πούμε πως αυτό ισχύει και στην περίπτωση της Socialab που έχει καταφέρει να φτιάξει μερικές από τις πιο ενδιαφέρουσες και διαδραστικές διαφημιστικές εκστρατείες έχοντας ως θεμέλιο λίθο μια δημιουργική και γεμάτη επιμονή ομάδα.
Ο Τάσος Βελιάδης, Partner και Business Unit Director της Socialab, μας συστήνει την εταιρεία.

9
«H Socialab είναι ένα digital marketing agency που καλύπτει την ανάγκη των πελατών για προβολή στα ψηφιακά μέσα. Με απλά λόγια, είναι μια διαφημιστική εταιρεία για οτιδήποτε ψηφιακό, το οποίο το αναπτύσσει για λογαριασμό των πελατών της, οι οποίοι είναι ως επί το πλείστον εταιρείες που διαχειρίζονται διεθνή και εθνικά brands.
Η Socialab ξεκίνησε το 2009, αρχικά ως παράλληλη δραστηριότητα μιας εταιρείας που κάνει mobile marketing. Ήταν, κυριολεκτικά, το πειραματικό άνοιγμα της εταιρείας στα κοινωνικά δίκτυα, εξ ου και το όνομά της. Ξεκίνησε με το να προσφέρει υπηρεσίες PR με bloggers και διαχείριση λογαριασμών και σελίδων social media. Έκτοτε, το τμήμα αυτό μεγάλωσε, απαγκιστρώθηκε και από το 2011 είναι ξεχωριστή εταιρεία με ευρύτερη δραστηριότητα από την τότε ‘μαμά-εταιρεία’. Πελάτες της εταιρείας είναι η PepsiCo-Tasty, ο όμιλος Sarantis, η Subaru και πολλοί άλλοι».

Σε έναν τόσο δύσκολο και ανταγωνιστικό χώρο, ασφαλώς είναι απαραίτητα στοιχεία που κάνουν μια διαφημιστική να ξεχωρίζει για να προσελκύσει νέους συνεργάτες-πελάτες.

«Το πρώτο και κυριότερο είναι να επενδύεις στις σχέσεις με τους πελάτες-συνεργάτες σου, χτίζοντας, ουσιαστικά, δυνατές σχέσεις εμπιστοσύνης, και παράλληλα, να μπορείς να παρέχεις υπηρεσίες υψηλής ποιότητας ανεξαρτήτως των καιρών. Οι ιδέες δεν επηρεάζονται από την κρίση, αυτό πρέπει να καταλάβουμε και να συνεχίσουμε να δημιουργούμε ενέργειες που κάνουν εμάς και τους πελάτες μας χαρούμενους, φέρνοντάς τους αποτελέσματα ακόμα και σε δύσκολες περιόδους.
Για εμάς είναι όλα θέμα εμπιστοσύνης. Αν οι πελάτες μας δε μας εμπιστευτούν, δεν μπορούμε να δημιουργήσουμε. Για να γίνει επομένως αυτό, πρέπει πρώτα να κατανοήσουμε πλήρως τις ανάγκες του brand, ούτως ώστε οι ιδέες που θα παρουσιάσουμε, αλλά και ο τρόπος που θα τις υλοποιήσουμε, να ταιριάζουν στο προφίλ, τις αξίες και τις ανάγκες του. Στη συνέχεια, κύριος στόχος είναι να αισθανθεί ο πελάτης σιγουριά και ασφάλεια και να νιώσει πως έχει μία υψηλής ποιότητας αγοραστική εμπειρία, έχοντας καλύψει τις προσδοκίες του».

Η διαδραστικότητα και η δημιουργία εμπειριών στο πλαίσιο μιας καμπάνιας είναι βασικό στοιχείο της δουλειάς τους.

«Ο χώρος του digital σε βοηθάει πάρα πολύ στο να δημιουργήσεις διαδραστικές καμπάνιες που να παρέχουν στους χρήστες τη δυνατότητα να γίνουν μέρος τους. Πλέον, πιστεύουμε ότι όλα αυτά πρέπει να προχωρήσουν παρακάτω. Οι χρήστες δεν ψάχνουν απλώς για έναν διαγωνισμό, αλλά ψάχνουν και εντυπωσιάζονται από πράγματα διαφορετικά, μοναδικά και δημιουργικά. Τι καλύτερο, λοιπόν, από το να στήσεις μια προσωποποιημένη εμπειρία, όπου κάθε χρήστης μπορεί να τη βιώσει τόσο μέσα από το digital περιβάλλον, όσο και μέσα από το offline και να τη μοιραστεί με τους γύρω του. Για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο, πρέπει πάντα να υπάρχει το σωστό insight ή κάποιο trend, που δείχνει τι ακριβώς θέλει ο κόσμος, και μετά να αξιοποιηθούν αυτά τα στοιχεία, τόσο στη δημιουργική ιδέα, όσο και στην υλοποίησή της.
Κάτι, επίσης πολύ βασικό, που πολλές φορές ξεχνάμε, είναι ότι ο κόσμος είναι logged in στο Facebook και στα άλλα μέσα για να περάσει καλά, να μιλήσει, να παίξει και να δει νέα από τους φίλους του. Γι’ αυτό, λοιπόν, οι καμπάνιες μας πρέπει να προσαρμόζονται σε κάθε μέσο με έναν ωραίο τρόπο, χωρίς να ενοχλούν, ώστε να γίνονται μέρος της καθημερινότητας των καταναλωτών.

8
Για εμάς έχει πολύ μεγάλη σημασία να μπορείς να δημιουργήσεις εμπειρίες στο κοινό σου, γιατί αυτό που πραγματικά θέλεις να επιτύχεις είναι να είσαι μέσα στα πέντε πράγματα που θα συζητήσουν οι καταναλωτές όταν θα πάνε σπίτι τους. Να δημιουργήσεις μία καμπάνια, η οποία θα προσφέρει μια διαφορετική εμπειρία σ’ εκείνους. Μόνο τότε θα μοιραστούν και θα μιλήσουν για την ενέργειά σου, άρα μόνο τότε θα καταφέρεις να δημιουργήσεις buzz.

Μια χαρακτηριστική ενέργεια που δημιούργησε buzz μέσα στο καλοκαίρι ήταν το “Chester Van”. Το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό που την έκανε τόσο ξεχωριστή ήταν ότι δίναμε τη δυνατότητα σε παιδιά να γνωρίσουν, να φωτογραφηθούν και να παίξουν με τον Chester σε όλη την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη και να δημιουργήσουμε μία από τις πιο χαρούμενες ενέργειες τις εποχής.

Σκεφτήκαμε απλά. Θέλαμε να κάνουμε buzz -ντόρο όπως το λένε στην καθομιλουμένη. Στόχος μας ήταν να γνωρίσει ο κόσμος τα νέα Cheetos XXL, αλλά και να μπει στον κόσμο τους παρέα με τον σκανδαλιάρη Chester, τη γνωστή μασκότ του brand. Μια απλή ενέργεια που θα έτρεχε έξω, ωστόσο, δεν αρκούσε. Θέλαμε να ενοποιήσουμε το φυσικό κόσμο με το digital. Να κάνουμε μια μοντέρνα επικοινωνία χρησιμοποιώντας τα trends που κυριαρχούν σήμερα, όπως τα videos, το user generated content και τα hashtags.
Και έτσι έγινε. Το “Chester Van” όπου πήγε, δημιούργησε ντόρο. Χιλιάδες παιδιά, αλλά και μεγάλοι, έπαιξαν με τους Chesters. Φωτογραφήθηκαν μαζί τους και ανέβασαν τις φωτογραφίες τους στα social media. Μέσω ενός Facebook App που δημιουργήσαμε ειδικά γι’ αυτή την ενέργεια, οι χρήστες ενημερώνονταν για τις επερχόμενες διαδρομές του “Chester Van”, ώστε αν θέλουν να το συναντήσουν.
Η συνέχεια αυτής της ενέργειας διαδραματίζεται αυτή την περίοδο στα Odeon με δύο ακόμα ενέργειες, την “#Cheetosselfie” και το “#ChestersBFoftheday”. Γενικότερα, προτιμάμε να χτίζουμε παρά να δημιουργούμε ενέργειες που δεν έχουν συνέχεια. Οπότε, πολύ σύντομα θα δείτε κι άλλες ενέργειες με τον αγαπημένο μας Chester».

Υπάρχει πάντα μια βασική ιδέα πίσω από τις εκστρατείες, όπως εξηγεί ο Τάσος Βελιάδης.

6
«Πάντα, πριν από την ιδέα πρέπει να υπάρχει σωστή στρατηγική, να ξέρουμε τι θέλουμε να πετύχουμε και τι αποτελέσματα να φέρουμε. Μόνο τότε μπορούμε να φέρουμε πίσω ιδέες οι οποίες ικανοποιούν τον πελάτη. Έτσι, δημιουργήσαμε και το “Chester Van”. Στη συγκεκριμένη ιδέα το βασικό ήταν να οργανώσουμε κάτι διαφορετικό που θα συνδέσει το offline με το online, προκειμένου να καταφέρουμε να δημιουργήσουμε μια ξεχωριστή εμπειρία στον κόσμο και να κάνουμε τα παιδιά να χαμογελάσουν».

Η απορία, ωστόσο, παραμένει, κατά πόσον μία διαφημιστική καμπάνια μπορεί να ανανεώσει τη σχέση των καταναλωτών μ’ ένα προϊόν.

«Πολλές φορές αυτός είναι ο στόχος για κάποιο προϊόν. Να φέρει ξανά κοντά τους καταναλωτές στη μάρκα. Δεν είναι πάντα εύκολο, αλλά αυτό είναι το ωραίο στη δουλειά, τα διαφορετικά challenges που έχεις κάθε μέρα. Έχοντας ένα σωστό brief, μια πολύ δημιουργική ιδέα, αλλά πάνω απ’ όλα, μια πολύ καλή υλοποίηση, μπορείς να πετύχεις τους στόχους που έχεις θέσει. Το βασικό είναι να γουστάρεις αυτό που κάνεις και τους πελάτες με τους οποίους δουλεύεις, για να μπορείς πάντα να σκέφτεσαι πού θέλουν να φτάσουν μέσα από τις ενέργειες που δημιουργείς».

Το κοινό, όπως φαίνεται, ανταποκρίνεται πολύ θετικά σε πιο εξωστρεφείς δράσεις.

«Ακόμα χαμογελάω όταν σκέφτομαι τις αντιδράσεις των παιδιών στο “Chester Van” ή τις αντιδράσεις του μεγαλύτερου κοινού στο “#Subarudromio”. O κόσμος αγκαλιάζει τέτοιες ενέργειες. Περιμένει τα brands να βγουν από τα στερεότυπα και να δημιουργήσουν καμπάνιες, οι οποίες θα τον κάνουν να νιώσει συναισθήματα, όπως να χαρεί και να συγκινηθεί, ή να του λύσουν κάποια ανάγκη. Δεν περιμένει πλέον να δει άλλο ένα τυπικό διαφημιστικό. Οι άνθρωποι θέλουν να λάβουν μέρος στη δράση, θέλουν να νιώσουν ότι έρχονται κοντά σε μια μάρκα και τέλος θέλουν να μιλήσουν γι’ αυτή.
Ο κόσμος πείθεται πολύ πιο εύκολα από τους γύρω του, από ανθρώπους που έχουν μεγαλύτερη επιρροή πάνω του, όπως τα αγαπημένα του πρόσωπα, παρά από μια διαφήμιση. Επομένως, το βασικό είναι να δημιουργήσεις εμπειρίες που θα επηρεάσουν τον κόσμο και θα νιώσει την ανάγκη να μιλήσει γι’ αυτές. Σκέψου μόνο πόσο πιο πιθανό είναι να σε επηρεάσει ο κολλητός σου ή ένας ειδικός για να αγοράσεις κάτι, απ’ ό, τι ένα απλό τηλεοπτικό σποτ. Όσο, λοιπόν, δημιουργείς ενέργειες που τραβάνε την προσοχή του κοινού, τόσο καλύτερα αποτελέσματα μπορείς να φέρεις».

Σ’ αυτό το σημείο προκύπτει το ερώτημα, τί ακριβώς αναζητούν οι εταιρείες για το προϊόν τους και ποια η συμβολή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης σ’ αυτό.

«Για τις εταιρίες είναι πολύ σημαντικό να έχουν κοντά τους ανθρώπους και agencies που μπορούν να πάνε τη μάρκα ένα βήμα παρακάτω, τόσο με τις ιδέες τους, όσο και με το δημιουργικό τρόπο υλοποίησης αυτών των ιδεών. Πολλές φορές, αναζητούν εταιρίες οι οποίες έχουν χαμηλές τιμές. Δεν πρέπει, όμως, να δίνουμε σημασία μόνο στην τιμή, αλλά στη σχέση ποιότητα/τιμή. Μια εταιρία η οποία γνωρίζει πολύ καλά το πώς να κινηθεί και τι καμπάνιες να δημιουργήσει, μπορεί να φέρει πολύ καλύτερα αποτελέσματα και να έχει μεγαλύτερο ROI στο τέλος της ημέρας.
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι εργαλεία. Εργαλεία που πρέπει να ξέρεις πως να τα χρησιμοποιείς και να τα χειρίζεσαι. Κάποτε υπήρχαν πέντε κανάλια στην τηλεόραση, οπότε σίγουρα τα πράγματα ήταν πιο εύκολα. Τώρα, όμως, υπάρχει όχι μόνο μεγαλύτερο challenge, αλλά και πολύ πιο δυνατά αποτελέσματα, αν καταφέρεις να πετύχεις τον κατάλληλο συνδυασμό στρατηγικής, δημιουργικής ιδέας και μέσων υλοποίησης. Δεν κάνουν, ωστόσο, όλα τα μέσα για όλους τους πελάτες. Είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζεις και να βρίσκεσαι στα μέσα που είναι το κοινό-στόχος σου και μπορεί να αλληλεπιδράσει με τις ενέργειές σου.

Από αριστερά: Τάσος Βελιάδης Partner και Business Unit Director, Δήμητρα Γουρδούπη-Project Leader for Cheetos/Business Development και η δημιουργική ομάδα της Socialab:Τώνια Λωράν-Art Director, Ειρήνη Γεωργή-Senior Copywriter, Θανάσης Χονδρονάσιος-Art Director, Γιώργος Πασχαλίδης-Creative Director, Λουκάς Ρούσσος-Graphic Designer.

3
Είναι οι καταλληλότεροι, κυρίως λόγω επαγγελματικής ιδιότητας, να ξεχωρίσουν τις αγαπημένες τους διαφημιστικές καμπάνιες, αλλά και το λόγο που τις επέλεξαν.

«Είναι ξεκάθαρα αυτές που πίσω από το storytelling τους προκαλούν interaction με το συναίσθημά σου», σημειώνει η Δήμητρα Γουρδούπη. «Σε προβληματίζουν σε κάθε περίπτωση, ενδέχεται για λίγο να σε κάνουν και καλύτερο άνθρωπο. Τελευταία, για παράδειγμα, ξεχώρισα την καμπάνια #LetGo των The Sanctuary Spa products (Βρείτε την στο Youtube, αξίζει!). Άρτια σκηνοθετημένο story, που περνάει το ανθρωποκεντρικό μήνυμα του brand (Relax, Breathe & #LetGo) σε λίγα δευτερόλεπτα, δημιουργώντας μια απλή προβολή και του δικού σου εαυτού στο μέλλον και ενισχύοντας την πραγματικότητα της ρευστότητας του χρόνου. Την έκανα share προς πάσα κατεύθυνση!»

Ο Γιώργος Πασχαλίδης δηλώνει απερίφραστα ότι λατρεύει «τη Χρυσή Εποχή» της διαφήμισης, όταν υπήρχε ακόμα μια κάποια «αφέλεια» και το marketing δεν είχε αναχθεί σε… επιστήμη. Από σύγχρονες δουλειές, μου αρέσουν αυτές της Guinness (κάντε ένα search για Guinness- Horses στο youtube και θα καταλάβετε) και από ακόμα πιο πρόσφατες το “like a girl” της Always. Δυνατά και εύληπτα μηνύματα, πραγματική απήχηση στον κόσμο και ‘θαρραλέα’ επικοινωνία. Το brand δεν φοβίζει να ξεπεράσει κάποια όρια, να σταματήσει τον αυτισμό και να μιλήσει ξεκάθαρα στον κόσμο. Αυτή είναι και η νέα τάση- τα brands μας μιλάνε σαν αυθύπαρκτες οντότητες και όχι σαν προϊόντα. Στην Ελλάδα είμαστε λίγο πίσω ακόμα, but we will catch up (eventually).

last
Γιώργος Πασχαλίδης-Creative Director

«Υπάρχουν άπειρα σποτάκια και καταχωρήσεις που λατρεύω, κυρίως για το πανέμορφο art direction που με ένα μηνυματάκι επικοινωνεί ακριβώς αυτό που θέλει να πει το brand» εξηγεί η Ειρήνη Γεωργή. «Οι καμπάνιες που πραγματικά θεωρώ ότι κάνουν διαφορά είναι αυτές που πατάνε πάνω στο brand, αλλά το ξεπερνούν και μεταφέρουν μηνύματα που κάνουν τον κόσμο λιγάκι καλύτερο, όπως το Dove με τη γνωστή καμπάνια Real Beauty και την Always που την τελευταία χρονιά έφυγε επιτέλους από την ιππασία και το bungee jumping με λευκά παντελόνια, κι έφτιαξε το “like a girl”, καμπάνια που έτρεξε στο Youtube μαχόμενη τα στερεότυπα του τι σημαίνει να είσαι κορίτσι. Θα μείνω σ’ αυτά τα κοριτσίστικα, γιατί η λίστα είναι τεράστια».

20
Ειρήνη Γεωργή-Senior Copywriter

«Θα πω μία που παίζει τώρα, είναι η ενέργεια της AEGEAN, το ‘Φίλεψε τους’. Προβάλλει ένα καλό κομμάτι της Ελλάδας, που είναι η φιλοξενία μας, σε συνδυασμό με την παράδοση και τα καλά αγαθά αυτού του τόπου», αναφέρει η Τώνια Λωράν.

12
Τώνια Λωράν-Art Director

Ο Θανάσης Χονδρονάσιος δεν έχει μία συγκεκριμένη, αλλά τη φιλοσοφία πίσω από αυτές. «Αγαπώ τις καμπάνιες που βασίζονται στην δημιουργική σκέψη, όπως αυτή απορρέει από την αλήθεια του εκάστοτε προϊόντος ή brand».

«Μου άρεσε πολύ η καμπάνια της Wind με τον πρόεδρο ποδοσφαιρικής ομάδας» απαντά ο Λουκάς Ρούσσος. «Ήταν έξυπνη, χιουμοριστική και πολύ εύστοχη, ειδικά την περίοδο που έπαιξε».

11
Λουκάς Ρούσσος-Graphic Designer

Όσον αφορά τη δική τους δουλειά, έχουν συναντήσει αντικειμενικές δυσκολίες κατά την υλοποίηση κάποιων project.

Η Δήμητρα Γουρδούπη ξεχωρίζει ως αντιπροσωπευτικότερο παράδειγμα «το Chester Van το καλοκαίρι για τα Cheetos XXL, καθώς ήμουν Project leader. Δυσκολία στην υλοποίηση του project υπάρχει πάντα, ωστόσο δεν παύει να είναι ένα challenge και κάπου εκεί, εξαλείφεται η έννοια της ‘δυσκολίας’. Πρακτική δυσκολία φυσικά υπήρξε: Ακραία καιρικά (για καλοκαίρι) φαινόμενα, ένα δημοψήφισμα, επιβολή capital controls… Διαχειριστήκαμε και εκμεταλλευτήκαμε, ωστόσο, τα γεγονότα και το Chester Van τελικά μάρσαρε, ο Chester μιλούσε real time με τους fans του στην Facebook σελίδα του, ο κόσμος χαμογέλασε, και τα αποτελέσματα ήταν πραγματικά τεράστια».

10
Δήμητρα Γουρδούπη-Project Leader for Cheetos/Socialab Business Development

«Δε θα αναφέρω κάτι συγκεκριμένο. Συνήθως, από δημιουργικής πλευράς, δύσκολο είναι το project στο οποίο ο πελάτης ίσως να μην ξέρει ακόμα τι θέλει να πει, δεν έχει ο ίδιος βρει την αλήθεια στην επικοινωνία του» εξηγεί ο Γιώργος Πασχαλίδης. «Εκεί , εμείς, η διαφημιστική, καλούμαστε να κάνουμε σχεδόν διπλή δουλειά. Διαφωνίες επί των ιδεών ουσιαστικά δεν υπάρχουν. Όλα προέρχονται από μια συνεχή διαδικασία συγκρούσεων και συνθέσεων διαφορετικών απόψεων, ιδεών και λογικών. Λειτουργικά δύσκολο να γίνει είναι ό,τι δεν έχει επαρκές budget και χρόνο. Με το κατάλληλο budget και χρόνο, όλα γίνονται».

«Πολλά projects έχουν αποτελέσει αυτό που προς τα έξω ονομάζουμε “challenge” και εσωτερικά εννοούμε ότι μας έριξαν στα ναρκωτικά», λέει αστειευόμενη η Ειρήνη Γεωργή.

«Συνήθως, αυτό έχει να κάνει με το μικροσκοπικό budget που μας περιορίζει τρομερά, γιατί σημαίνει ότι οι εκπληκτικές και μεγαλειώδεις ιδέες μας που θα πήγαιναν Κάννες πάνε άπατες, δηλαδή δεν είναι πραγματοποιήσιμες ούτε γι’ αστείο. Για παράδειγμα, καλούμαστε να δημιουργήσουμε awareness και buzz πέρα από τα όρια του γαλαξία, με ένα βιντεάκι χωρίς καν γύρισμα- Don’t panic».

«Ένα project που με δυσκόλεψε αρκετά ήταν για το άρωμα B.U.», θυμάται η Τώνια Λωράν. «Ήταν μια εφαρμογή (microsite) που έτρεξε σε πέντε βαλκανικές χώρες, η oποία συνδύαζε το video και το online gaming».

«Ειλικρινά, δεν θεωρώ ότι έχει υπάρξει κάποιο project που να με δυσκόλεψε περισσότερο από τα υπόλοιπα», σημειώνει ο Θανάσης Χονδρονάσιος. «Το καθένα είχε τις ιδιαιτερότητες του και τις δυσκολίες του, αλλά όταν έχεις την τύχη να περιβάλλεσαι από τόσους ικανούς και έμπειρους συνεργάτες, η λύση των προβλημάτων μετατρέπεται σε διασκέδαση».
Ο Λουκάς Ρούσσος δεν έχει κατά νου κάποιο συγκεκριμένο project. «Το σίγουρο είναι ότι όταν δουλεύουμε 3-4 project μαζί και τα deadlines είναι όλα για “χθες”, τότε η πίεση και το άγχος κάνουν την καθημερινότητα πολύ πιο δύσκολη».

Πολλές φορές, τα εμπόδια που καλούνται να υπερπηδήσουν αποτελούν πρόκληση, υπάρχει, όμως, κι ένα κομμάτι ικανοποίησης.

«Η μεγαλύτερη πρόκληση για μένα είναι η ίδια η ομάδα» υπογραμμίζει η Δήμητρα Γουρδούπη. «Οι άνθρωποί της, δηλαδή. To περιβάλλον της διαφήμισης είναι ιδιαίτερα πιεστικό και το να διατηρήσεις τις ισορροπίες μεταξύ της ομάδας και των διαφορετικών και έντονων προσωπικοτήτων, για μένα, είναι το πιο σημαντικό- και το πιο προκλητικό- ώστε να μην φλερτάρεις συνέχεια με τα όριά σου. Η μεγάλη ικανοποίηση ξεκάθαρα επέρχεται όταν οι ιδέες αρέσουν στο brand, όταν υλοποιούνται και κυρίως, όταν φέρνουν αποτελέσματα και ο κόσμος μιλάει για αυτές».

4
«Η μεγαλύτερη πρόκληση είναι να μπορείς, ανά πάσα στιγμή, να ‘παίρνεις’ από τους συνεργάτες σου ό,τι καλύτερο έχουν να προσφέρουν» υποστηρίζει ο Γιώργος Πασχαλίδης.

«Ακούγεται στείρο, καθόλου αρτιστίκ και… διαφημιστικό, αλλά ισχύει. Επίσης, μεγάλη πρόκληση είναι να μην αφήσεις την κόπωση να επηρεάσει πολύ τη δουλειά σου. Να κρατάς πάντα το επίπεδο ψηλά. Η μεγαλύτερη ικανοποίηση, από την άλλη, είναι όταν ακούς ότι κάτι πήγε καλά, ότι έφερε αποτελέσματα στον πελάτη».

«Η πρόκληση είναι ότι συνέχεια πρέπει να ‘γεννάς’ καινούριες ιδέες και κάθε μέρα είναι σαν να δίνεις εξετάσεις» η Ειρήνη Γεωργή. Ικανοποίηση είναι όταν ακούει την ιδέα σου ο πελάτης και δεν μπορεί να κρύψει τη χαρά του, όταν τη βλέπεις να γίνεται πραγματικότητα, και κυρίως όταν έχεις κάτι να πεις όταν σε ρωτάνε άγνωστοι ‘…και για πες μια διαφήμιση που έχεις κάνει τελευταία».

Για την Τώνια Λωράν «πρόκληση είναι να καταφέρεις να μην εκνευριστείς μέσα στην ημέρα, ενώ ικανοποίηση να αποδειχθεί μια ιδέα πολύ επιτυχημένη, που κάνεις δεν πίστευε ότι μπορεί να γίνει».

«Η μεγαλύτερη πρόκληση», για τον Θανάση Χονδρονάσιο, «είναι αναμφίβολα η καθημερινή επανεφεύρεση του δρόμου που σε οδηγεί σε ένα δημιουργικό αποτέλεσμα. Αυτό, όχι μόνο σου επιτρέπει να πρωτοτυπείς και να παρουσιάζεις κάτι φρέσκο, αλλά δίνει και ένα διαφορετικό νόημα στην καθημερινότητα σου. Η μεγαλύτερη ικανοποίηση, ωστόσο, έρχεται όταν καταφέρνεις το παραπάνω γελώντας με τους συνεργάτες σου στο μεγαλύτερο μέρος της διαδικασίας».

«Το άγχος και η πίεση είναι η μεγαλύτερη πρόκληση» σύμφωνα με τον Λουκά Ρούσσο. «Η ικανοποίηση, βέβαια, είναι ότι έχω την ευκαιρία να κάνω αυτό που μου αρέσει και αγαπάω».

Αν, λοιπόν, μπορούσαν να επιλέξουν κάποιο αγαπημένο σημείο της πόλης για μια διαφημιστική ενέργεια, ποιο θα ήταν αυτό;

«Στο ΟΑΚΑ, στο ημίχρονο ενός αγώνα, στην αίθουσα του cinema (συμβαίνει τώρα με τα Cheetos στα Odeon), μια νύχτα στο κτήριο του Attica στην Πανεπιστημίου. Φαίνεται μ’ αρέσουν οι guerrilla ενέργειες με αστρονομικά budget» λέει γελώντας η Δήμητρα Γουρδούπη.
«Όλα τα σημεία της πόλης μπορούν να γίνουν επίκεντρα ενδιαφέροντος» σύμφωνα με τον Γιώργο Πασχαλίδη. «Α, θέλουμε την Ακρόπολη για να προσγειώσουμε ένα τεράστιο αερόστατο. Κάντε κάτι κι εσείς».
«Α, μπράβο, έτσι, να κάνετε τέτοιες ερωτήσεις στους ημι-αγοραφοβικούς που δεν βγαίνουν απ’ το σπίτι τους σχεδόν ποτέ. Με λίγα λόγια δεν έχω κανένα ιδιαίτερα ψαγμένο σημείο να πω, θα ‘θελα να δω ενέργειες να γίνονται μέσα στο μετρό, όπως στο εξωτερικό, και κάποιος να εκμεταλλευτεί τη ρεματιά Χαλανδρίου που είναι κοντά στο σπίτι μου και είναι σαν εξοχή», προτείνει η Ειρήνη Γεωργή.

5
«Στα ΚΤΕΛ Κηφισού» καταλήγει μετά από σκέψη η Τώνια Λωράν. «Γιατί θα είναι μεγάλη πρόκληση να σκεφτεί κάποιος μια ενέργεια που να μπορεί να γίνει στο χώρο αυτό».
Ο Θανάσης Χονδρονάσιος, από την άλλη, συνδυάζει δύο κοντινές περιοχές, αλλά με διαφορετική προσέγγιση. «Ο Βοτανικός Κήπος και το εσωτερικό κάποιων κτιρίων στο Γκάζι».
Στην ευρύτερη περιοχή βρίσκεται και το αγαπημένο σημείο του Λουκά Ρούσσου. «Θα ήθελα να δω να αξιοποιείται το παλιό εργοστάσιο της ΧΡΩΠΕΙ στην Πειραιώς, που είναι ένας εξαιρετικός βιομηχανικός χώρος με μεγάλη Ιστορία».

13
Θανάσης Χονδρονάσιος-Art Director

Ιδιαίτερα ευρηματικοί και ευφάνταστοι -και λόγω επαγγέλματος- στις επιλογές τους, επιβεβαιώνουν περίτρανα τα λεγόμενα του Τάσου Βελιάδη στο κλείσιμο αυτής της συνέντευξης.

«Η ομάδα μας αγαπάει πραγματικά αυτό που κάνει και θέλει συνεχώς να δημιουργεί ενέργειες, οι οποίες μπορούν να εντυπωσιάσουν και να συζητηθούν. Μας αρέσει να σκεφτόμαστε και να υλοποιούμε διαφορετικά activations. Οπότε, πολύ σύντομα θα δείτε νέα και ξεχωριστά πράγματα από εμάς, εστιάζοντας πάντα σε ενέργειες που μπορούν να συνδέσουν το physical με το digital περιβάλλον».

15

Bρείτε την Socialab στο facebook

More Stories
wonder 18 photo designmuseum danmark 1
Το Design Museum της Κοπεγχάγης ανοίγει ξανά μετά από ανακαίνιση 2 ετών