Φάνης Παυλόπουλος

• Interview Konstantinos Danos  • Photography Ioanna Chatziandreou

IMG_3007


Λίγες μέρες μετά την πρεμιέρα της πολυσυζητημένης παράστασης «Αρμαντέιλ», ο Φάνης Παυλόπουλος μας περιγράφει τα συναισθήματά του για την δεύτερη χρονιά πραστάσεων και μας μιλάει για τον ρόλο του, καθώς και για το τί καινούριο θα δούμε φέτος στην σκηνή του Rex.


IMG_2959

Untitled-1 (2)

IMG_2936

Τί είναι για σένα το «Αρμαντέιλ»; Πώς είπες το ναι πριν ένα χρόνο και με τι συναισθήματα ξεκινάς την δεύτερη χρονιά παραστάσεων;
Το «Αρμαντέιλ», εκτός από ένα υπέροχο βικτωριανό μυθιστόρημα, είναι και μια από τις αγαπημένες μου δουλειές στο θέατρο τα τελευταία χρόνια. Η αρχή έγινε μια Κυριακή πρωί όταν ο Κωνσταντίνος Ασπιώτης, ύστερα από προτροπή του φίλου μου Χάρη Αττώνη, ήρθε να με δει στην παιδική παράσταση που έπαιζα. Αναζητούσε έναν ηθοποιό για να ολοκληρώσει την διανομή στο «Αρμαντέιλ». Με είδε και ύστερα απο λίγες ημέρες κλείσαμε ένα νυχτερινό ραντεβού κάπου στη Κυψέλη και μου πρότεινε να παίξω τον Φέλιξ Μπάσγουντ. Διάβασα το κείμενο και έτσι άρχισαν όλα.

Υποδέχεστε φέτος το κοινό σε μια μεγάλη σκηνή όπως αυτή του Rex. Πόσο διαφορετικά είναι τα πράγματα;
Ο χώρος αποτελεί πάντα έναν καθοριστικό παράγοντα για μια παράσταση. Στην περίπτωση δε του Αρμαντέιλ, οι αλλαγές που χρειάστηκε να γίνουν ήταν αρκετές, εξαιτίας του ότι στην πρώτη του παρουσιάση το έργο είχε στηθεί εξ ολοκλήρου με βάση τον σκηνικό χώρο. Παρ’ όλα αυτά, η προσαρμογή έγινε με κάθε λεπτομέρεια, μέσα από νέες ιδέες που οδηγούν σε ένα αποτέλεσμα που πιστεύω πως μας δικαιώνει. Όσον αφορά την προσέγγιση των ρόλων, αυτή δεν επηρεάζεται ιδιαίτερα από το πλήθος του κοινού που σε παρακολουθεί, οφείλεις να δίνεις το 100%, σου είτε σε παρακολουθούν 29 άτομα, είτε 300.

IMG_3025

IMG_2971

Μίλησέ μου για τον ρόλο σου στο Αρμαντέιλ. Είναι ένας ρόλος με τον οποίο θα μπορούσες να ταυτιστείς;
Ο βασικός μου ρόλος είναι ο Φέλιξ Μπάσγουντ. Ένας εξαθλιωμένος άτυχος γεράκος, με έναν απατεώνα γιο που εξαιτίας του έχασε όλη του την περιουσία. Φτάνει στο κτήμα για να εκπαιδεύσει τον Οζίας Μιντγουίντερ (Κωνσταντίνος Ασπιώτης), φίλο του Άλαν Αρμαντέιλ (Λάζαρος Βαρτάνης), ως διαχειριστή του κτήματος του Θορπ Αμπρόουζ. Εκεί γνωρίζει την Λύντια Γκουίλτ (Μαρία Κίτσου), την ερωτεύεται και γινεται υποχείριό της. Θα ήταν ψέμα να πω ότι δεν ταυτίζομαι έστω και στο ελάχιστο. Όλοι δεν έχουμε κάνει πράξεις για τις οποίες ντρεπόμαστε εξαιτίας ενός έρωτα;

Ποιο στιγμιότυπο της παράστασης είναι το αγαπημένο σου;
Αν και δύσκολο να διαλέξω ένα μονάχα στιγμιότυπο ανάμεσα σε έναν καταιγισμό ανατροπών, θα ξεχωρίσω το φινάλε στο σανατόριο, όπου κορυφώνεται το δράμα της Λύντια Γκουίλτ.

Ανήκεις στη νέα γενιά ηθοποιών. Πώς την αξιολογείς γενικά;
Έχουμε εξαιρετικούς νέους ηθοποιούς. Η νέα γενιά των ηθοποιών και καλλιτεχνών εν γένει, βρέσκεται παντού, πειραματίζεται σε πολλούς χώρους και τόπους, δοκιμάζει τα πάντα. Αν είχαμε αντίστοιχα και τόσους καλούς σκηνοθέτες, που να μπορούν να παίρνουν από τον ηθοποιό το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα, το ελληνικό θέατρο θα ήταν εντελώς διαφορετικό.

Μπορεί ένας ηθοποιός να είναι επιλεκτικός σήμερα;
Οι νέοι άνθρωποι που καταπιάνονται με το θέατρο έχουν να αντιμετωπίσουν μεγάλο ανταγωνισμό και ακόμη μεγαλύτερη προσφορά. Ένας ηθοποιός οφείλει να ειναι επιλεκτικός ακόμα και σήμερα, αρκεί να έχει τα σωστά κριτήρια.

Πιστεύεις ότι το θέατρο επηρεάζει την αισθητική του κοινού;
Το θέατρο οφείλει να επηρεάζει την αισθητική του κοινού, να προτείνει κάτι καινούριο ή ακόμη και να αφυπνίζει κάτι που έχει ξεχαστεί, αλλά αποτελεί μια διαχρονική αξία. Το κοινό ιδανικά πρέπει να φεύγει απο μία παράσταση με σκέψεις που θα κάνουν την ζωή του καλύτερη. Αυτό επιτυγχάνεται με πολλή δουλειά από την δική μας πλευρά και με τις λιγότερες δυνατές εκπτώσεις. Το «Αρμαντέιλ» είναι μια παράσταση που δίνει ιδιαίτερο βάρος στην αισθητική και είμαστε περήφανοι για αυτό.

IMG_2941

IMG_2974

DIDEE MAGAZINE

Η υψηλή αισθητική στη σύγχρονη ζωή της πόλης.

More Stories
York House: Η απομονωμένη κατοικία του αρχιτέκτονα Alexander Nerovnya