Quantcast

Ανέστης Μιχάλης: Αφαιρετική διάθεση και μεταβαλλόμενη, σύγχρονη αισθητική

Συνέντευξη: Φένια Ζάννη
Φωτογράφιση: Ιωσήφ Αλεξιάδης
MUA: Romina
Βomber & trousers: Dimitris Petrou

Ευχαριστούμε θερμά τη γκαλερί Ζουμπουλάκη (πλατεία Κολωνακίου 20) για την παραχώρηση του χώρου.

Ο Concept & Interior Stylist, Ανέστης Μιχάλης, ξεχωρίζει για την ιδιαίτερη αισθητική του, την οποία και προσδίδει με το πιο έξυπνο τρόπο σε κάθε του επαγγελματικό project. Η αφαιρετική διάθεση είναι συνυφασμένη με τον ίδιο, ωστόσο – όπως εκείνος δηλώνει – η αισθητική είναι κάτι που εύκολα μεταβάλλεται, ανάλογα με τα ερεθίσματα που λαμβάνουμε.

Πώς προέκυψε το design στη ζωή σου; Σε ποιους τομείς δραστηριοποιείσαι;
Ανέκαθεν μου άρεσε να επιμελούμαι το χώρο στον οποίο βρίσκομαι. Θυμάμαι στην παιδική ηλικία να αλλάζω συχνά το δωμάτιό μου, «έπαιζα» με την έννοια του χώρου και προσπαθούσα να δημιουργώ ένα συναίσθημα μπαίνοντας σε αυτόν. Στην πορεία μεγαλώνοντας, συνειδητοποίησα πως θα μπορούσα να κάνω σπουδές πάνω σε αυτό – όπως και έκανα, στον τομέα του interior architecture – και ας μην ήταν το επάγγελμα που θα ακολουθούσα. Ξεκινώντας ως στυλίστας το 2006 στο Elle Decoration, που ήταν και η πρώτη μου επαφή με το styling, ήμουν σίγουρος πλέον ότι αυτό θα ήθελα να είναι το επάγγελμά μου. Οι τομείς που δραστηριοποιούμαι είναι κυρίως το interior styling για κατοικίες, ξενοδοχεία όπως και για εμπορικούς χώρους, σε αυτό το πεδίο υπάρχουν το creative direction αλλά και το concept styling.

Είναι δύσκολο να ανάγεις την τέχνη του concept design σε επάγγελμα; Χρειάζεται πολλή δουλειά, πολύ ταλέντο ή ένας συνδυασμός και των δύο;

Όλες οι δουλειές χρειάζονται κόπο και αφοσίωση. Το σημαντικότερο είναι να σε εκφράζει αυτό που κάνεις και να εκτονώνεσαι δημιουργικά. Βασικά συστατικά είναι το ταλέντο και η πολλή δουλειά, αλλά αν δεν δουλέψεις σκληρά και με υπομονή γι’ αυτό που κάνεις, δεν επιτυγχάνεις κάτι μόνο με το ταλέντο.

Η αφαιρετική διάθεση σε χαρακτηρίζει στη γενικότερη αισθητική σου. Από πού αφορμάται αυτό σου το στυλ; Είναι το αφαιρετικό στοιχείο συνυφασμένο και με την καθημερινότητα και τη ζωή σου;
Είναι πηγαίο αυτό που συμβαίνει, υπάρχει μια βάση αφαιρετικότητας, αλλά δεν πιστεύω πως πρέπει να ορίσω την αισθητική μου βάσει δεδομένων και αναγκών που δημιουργούνται για μια ιδέα. Κατά τη δική μου γνώμη η αισθητική είναι κάτι που έχουμε όλοι, όμορφη ή άσχημη. Τη θεωρώ μεταβλητή, όμως οι επιρροές, οι εικόνες, τα βιώματα που κουβαλάμε, τη συνθέτουν και τη μεταλλάσσουν. Κάτι παρόμοιο συμβαίνει και με την καθημερινότητά μου.

Έχεις ασχοληθεί με το design σε editorials, ξενοδοχεία, καταστήματα κ.ά. Ποιο από αυτά τα αντικείμενα αντανακλά περισσότερο τη δική σου προσωπικότητα και γιατί;
Ό,τι έχω κάνει μέχρι τώρα με εκφράζει και με γεμίζει. Θα μπορούσα να κάνω για πάντα όλα τα παραπάνω, αρκεί υπάρχουν οι σωστές συνθήκες για να υλοποιηθούν.

Αν σου ζητούσα να περιγράψεις με 5 λέξεις το διακοσμητικό σου στυλ, ποιες θα ήταν αυτές;
Είναι κάτι που ποτέ δεν κάνω. Κάθε φορά σκέφτομαι διαφορετικά, πάντα προσθέτω και αφαιρώ.

Αυτήν την περίοδο ασχολείσαι με κάποιο συγκεκριμένο project;
Ναι, με τη διακόσμηση ενός καινούργιου ξενοδοχείου στη Μύκονο που θα λειτουργήσει την άνοιξη του ’17.

Ποιοι επαγγελματίες του χώρου ή ποια ρεύματα σε έχουν επηρεάσει στην επαγγελματική σου πορεία και γιατί;
Είναι πάρα πολλά τα σημεία στα οποία πρέπει να αναφερθώ, χωρίς να υπάρχει μια αφετηρία. Το πιο σημαντικό είναι πως ανακαλύπτω διαρκώς νέα πράγματα, από τα οποία επηρεάζομαι.

Ποιες θεωρείς πως είναι σήμερα οι πιο σημαντικές διεθνείς τάσεις στο χώρο του design;
Πάντα πίστευα πως οι τάσεις/ trends δημιουργούνται για εμπορικούς σκοπούς, γι’ αυτό και αλλάζουν κάθε σεζόν. Αυτό που παρατηρώ πλέον, είναι η επένδυση σε ιδέες, αντικείμενα και υλικά τα οποία αντέχουν σε βάθος χρόνου, είτε για τον διαχρονικό τους σχεδιασμό, είτε για την ανθεκτικότητά τους. Αυτό συμβαίνει κυρίως λόγω των εποχών που ζούμε, από εκεί πηγάζουν οι αλλαγές.

Πιστεύεις πως συνδέεται η μόδα με το design; Πώς τα trends της πρώτης επηρεάζουν το τελευταίο;
Υπάρχει αλληλεπίδραση, αρκεί η ένταξη στοιχείων «δανεισμού ή επιρροής» να μην δημιουργούν κάτι εφήμερο.

Θεωρείς πως το design και η διακόσμηση βρίσκονται σε ένα αισθητικό επίπεδο ικανοποιητικό στην Ελλάδα, σε σχέση με τα δεδομένα άλλων χωρών;
Δυστυχώς η κουλτούρα που κυριαρχεί στην Ελλάδα είναι εισαγόμενη. Δεν θα το έθετα σε ικανοποιητικό επίπεδο, πλην ελάχιστων εξαιρέσεων. Συνήθως το κίνητρο είναι για το «πώς θα φαινόμαστε» και όχι για το «ποιοι είμαστε». Με μια γρήγορη ματιά στις Κυκλάδες παρατηρείς αυτή την εικόνα, θέρετρα και κατοικίες που δεν συνδέονται με τον περιβάλλοντα χώρο και προσβάλλουν την αισθητική και την ιστορία του τόπου.

]Τα τεχνολογικά δεδομένα έχουν πλέον αφήσει στο παρελθόν την απλή πρόσβαση στην πληροφορία. Έχει συμβάλει η σημερινή τεχνολογική εξέλιξη και στον κλάδο design;
Σίγουρα η τεχνολογική εξέλιξη έχει συμβάλει στην ανάπτυξη του κλάδου των εφαρμοσμένων τεχνών και όχι μόνο. Το θετικό σε αυτό είναι η εξοικονόμηση χρόνου για την υλοποίηση μιας ιδέας και το αρνητικό η μείωση ανθρώπινου δυναμικού. Οι εποχές πάντα θα αλλάζουν και πρέπει να μάθουμε να προσαρμοζόμαστε σε αυτές.

More Stories
schweppes brand ambassadors vasilis kyritsis 0(2)
Το Schweppes απογειώνει την εμπειρία κάθε cocktail μαζί με τον κορυφαίο bartender Βασίλη Κυρίτση
DIDÉE.GR