Nidodileda: Η πιο εξελιγμένη μορφή δημιουργικότητας σε πολυσύνθετες σχεδιαστικές γραμμές

Συνέντευξη • Φένια Ζάννη
Φωτογράφιση • Ιωσήφ Αλεξιάδης 

Nidodileda. Ξεχωριστές γραμμές, ιδιαίτερα patterns και μια φιλοσοφία που εμπνέει για την πιο σύγχρονη εξέλιξη. Ο όρος Nidodileda αποτελείται από τρεις λέξεις στα λατινικά, οι οποίες σε ελληνική μετάφραση σημαίνουν «η φωλιά της Λήδας». Πρόκειται για την κλασική ιστορία μυθολογίας των Διόσκουρων, των δίδυμων γιων του Δία και της Λήδας, του Κάστορα και του Πολυδεύκη. Σε μία σύγκρουση ένας από τους δύο πέθανε και ο άλλος απευθύνθηκε στο Δία ζητώντας του να πεθάνει, εξαιτίας του χαμού του αδερφού του. Σαν ανταμοιβή λοιπόν, ο Δίας τους έκανε αστερισμό, τον αστερισμό των διδύμων. Ή αλλιώς κατά τον Δάντη, Nidodileda, εξηγεί η Τόνια Μητρούδη και μας υποδέχεται στο χώρο όπου η δημιουργία και η μοναδικότητα αποκτά πραγματικό ορισμό και προσαρμόζεται πλήρως στο brand, που αφήνει τις καλύτερες εντυπώσεις σε Ελλάδα και εξωτερικό.

Απ’ ό,τι καταλαβαίνω, έχεις ένα πάθος με τη μυθολογία;
Μου αρέσει πολύ! Έχει πολλές κρυμμένες πτυχές τις οποίες πολλοί δεν γνωρίζουν. Κι εγώ ακόμα τις μαθαίνω. Είναι κάτι σαν ένεση που έχουν κάνει! Μοιάζει λίγο και με αλυσίδα, κατά κάποιο τρόπο συνδέονται όλες οι ιστορίες μεταξύ τους.

Θέλεις να μας κάνεις μια ιστορική αναδρομή στο label; Πώς ξεκίνησε και πώς εξελίχθηκε όλο αυτό;
Στην ταυτότητα του brand δεν έχουν αλλάξει πολλά πράγματα από την αρχή του. Μόνο τα χρόνια που μετρά. Υπήρξε πολύ ιδιαίτερη η σφραγίδα του εξαρχής. Είναι ένα brand ξεκάθαρα μποέμικο. Μποέμικο, όχι boho, υπάρχει μεγάλη διαφορά ανάμεσά τους. Έχει τις υφάνσεις, τα patterns, όλο το feeling, τους χρωματισμούς, που είναι πιο βαρείς το χειμώνα και πιο ανάλαφροι το καλοκαίρι, προκειμένου να υπάρχει και μια ακολουθία. Η ιστορία του brand και όλη του η ταυτότητα πιστεύω στηρίζεται ξεκάθαρα στη σύνθεση των υφών, των υφασμάτων και των patterns. Τι εννοώ. Έχει μια αισθητική 70s, ωστόσο φέρει στοιχεία και από 80s, 90s και διάφορες εποχές, με μια κύρια ταυτότητα θεατρική. Είναι ένα θεατρικό ρούχο, το οποίο σε ακολουθεί σε γενιές. Δηλαδή είναι το ρούχο που θα πάρει η μαμά και θα το χαρίσει στην κόρη μετά από κάποια χρόνια, γιατί θα είναι πάλι της μόδας, τύπου vintage. Δεν είναι ένα ρούχο που ακολουθεί trends, σε καμία των περιπτώσεων. Ούτως ή άλως, όλη η έμπνευσή μου έχει να κάνει με μία μοντέρνα αισθητική. Εμπεριέχει έναν δανεισμό των trends αλλά στην ουσία του είναι περισσότερο «εποχή» τα ρούχα.

Το boheme και το θεατρικό στοιχείο, χαρακτηρίζουν κι εσένα την ίδια;
Πολύ. Και στον τρόπο ζωής μου, και στην ελευθερία πνεύματος, και στην καθημερινότητά μου. Είναι ξεκάθαρα η δική μου αποτύπωση, η ταυτότητα του brand, εκφράζομαι απόλυτα μέσα από αυτό. Δεν θα έφτιαχνα κάτι που δεν με εκφράζει, απλά και μόνο επειδή είναι εμπορικό. Το έστησα όλο αυτό επειδή με αντιπροσωπεύει, επειδή θα το φορούσα κι εγώ και επειδή θέλω να το δω φορεμένο.

Το δώρο που παίρνω από αυτό είναι το χαμόγελο, όταν νιώθει μια γυναίκα όμορφη μέσα στα ρούχα μου.

Ομολογουμένως τα ρούχα Nidodileda έχουν ταυτότητα και έναν ατίθασο χαρακτήρα. Υπάρχει συγκεκριμένο κοινό που τα επιλέγει ή ένα κοινό που εσείς θέλετε να τα επιλέγει;
Ακριβώς επειδή είναι ατίθασα, σίγουρα προσελκύονται από τους πιο ατίθασους χαρακτήρες. Δηλαδή από τη γυναίκα που θέλει να εντυπωσιάσει, έχει παιδεία, θα δει το ρούχο και θα καταλάβει το συμβολισμό του. Οι υπόλοιπες, ένα εξίσου μεγάλο κοινό, θα το κοιτάξουν και δεν θα καταλάβουν καν τι είναι. Φυσικά δεν είναι πυρηνική φυσική, ρούχα είναι κρεμασμένα σε κρεμάστρες. Απλά, κάθε ρούχο και κάθε ύφασμα για μένα, εξιστορεί και μια μικρή ιστορία. Μερικά από τα prints είναι τόσο έντονα, που ή θα τα αγαπήσεις, ή θα τα φοβηθείς. Τον βρίσκω κατανοητό όμως το φόβο. Το κοινό μας συγκροτείται από ένα συγκεκριμένο πρότυπο γυναίκας, τα πιο ελεύθερα πνεύματα, αυτά που εμείς λέμε “free spirits”. Ωστόσο τώρα τελευταία, έχω καταλάβει πως τα δέχονται και οι πιο συγκροτημένες γυναίκες, οι λίγο πιο συντηρητικές, με μια πινελιά. Ίσως ένα outerwear, ένα κομμάτι συνδυασμένο με μονοχρωμία και όχι total Nidodileda. Οπότε όσο ωριμάζει η παιδεία και η μόδα στην Ελλάδα, αποκτά και μεγαλύτερο κοινό.

Θεωρείς πως η μόδα στην Ελλάδα, είναι σε ένα αξιοπρεπές επίπεδο; Τόσο καταναλωτικά, όσο και σχεδιαστικά.
Θεωρώ πως είναι σε πάρα πολύ καλό δρόμο. Έχουμε πάρα πολλά νέα ταλέντα που βγαίνουν στο χώρο. Είμαι χαρούμενη που δεν επικρατεί πλέον η νοοτροπία «του σαλονιού». Πλέον τα ταλέντα της χώρας κάνουν ready to wear συλλογές και εκφράζονται μέσα από αυτές. Όσον αφορά μάλιστα το οικονομικό επίπεδο, είναι πλέον ανεκτό για τα ελληνικά δεδομένα αλλά και για την ποιότητά τους – σαφέστατα αυτό δεν ισχύει για όλους. Γενικά είμαστε σε πάρα πολύ καλό επίπεδο και υπάρχει όραμα.

Πώς ορίζεις εσύ προσωπικά την έννοια της μόδας και πώς την έννοια του στυλ; Διαφοροποιούνται πιστεύεις;
Φυσικά και διαφοροποιούνται. Με το στυλ γεννιέσαι, είναι ένα ταλέντο, είναι δώρο. Μπορεί να φορέσεις ακόμη και ένα τσουβάλι, αλλά να το κάνεις να δείχνει όμορφο. Είναι στην αύρα και στον «αέρα» του ανθρώπου. Η μόδα είναι ακολουθία: σου δίνει τους κανόνες. Αν θέλεις τους ακολουθείς, αν δεν θέλεις και έχεις στυλ, αποτελεί για σένα έμπνευση. Όταν ακολουθείς κανόνες γίνεσαι και πιο συντηρητικός σε κάποια πράγματα και, αν θέλεις, γίνεσαι και πιο εμπορικός, ακολουθείς τα  trends. Όταν έχεις στυλ, εκείνος που σε βλέπει, πραγματικά προσπαθεί να χωρέσει σε λόγια την περιγραφή σου. Αλλά όπως είπες κι εσύ, είναι έννοια, είναι αύρα.

Η αυτοπεποίθηση και η ελευθερία είναι δύο συναισθήματα που πηγάζουν από τα ρούχα Nidodileda. Ποια είναι η σημασία τους όμως για σένα;
Αλληλένδετα. Δεν μπορεί να υπάρχει το ένα χωρίς το άλλο. Η ελευθερία της ψυχής σου, του πνεύματος, των συναισθημάτων σου, σου προκαλεί και την αυτοπεποίθησή σου. Όταν είσαι ελεύθερος, σημαίνει ότι προχωράς, σημαίνει πως δεν κοιτάς πίσω. Επειδή όμως οι περισσότεροι άνθρωποι είναι φοβισμένοι, ο φόβος τους αποτελεί και τον πιο ανασταλτικό παράγοντα του βήματος αυτού.

Στο τεχνικό κομμάτι, η διαδικασία που ακολουθεί ένα ρούχο από την πρώτη στιγμή μέχρι την τελευταία, ποια είναι;
Εξαρτάται από το δημιουργό. Υπάρχουν δημιουργοί που θα σχεδιάσουν, θα κάνουν την έρευνα σχετικά με το ύφασμα και θα δημιουργήσουν. Εγώ λειτουργώ αντίστροφα. Κοιτάω το ύφασμα, μου «μιλάει» και ξέρω τι θα γίνει στο δευτερόλεπτο που το βλέπω. Εξ ου και με φωνάζουν «γρήγορο δειγματισμό». Μπορεί να μου δείξεις χιλιάδες πανιά και να σου διαλέξω έξι συγκεκριμένα μέσα σε πολύ λίγο χρονικό διάστημα, είμαι αντίστροφη.

Μιλώντας για ελληνική πραγματικότητα, νιώθεις ευγνώμων που σε μια τέτοια περίοδο ευδοκιμεί το brand;
Δεν θα μπορούσα να πω όχι, φυσικά και είμαι ευγνώμων. Όταν νιώθεις ευγνώμων γι’ αυτά που έχεις, τα πράγματα σου έρχονται όπως θέλεις. Ευγνωμοσύνη σημαίνει αισιοδοξία.

Το να ευγνωμονείς γι’ αυτό που είσαι και γι’ αυτό που σου δίνεται, σου φέρνει πολύ θετικά αποτελέσματα πίσω.

Υπάρχουν μελλοντικά σχέδια για το brand που θα ήθελες να μοιραστείς;
Θέλουμε να εξαπλώσουμε την ταυτότητα των ρούχων και σε άλλα μέρη του κόσμου. Για το λόγο αυτό εργαζόμαστε νυχθημερόν. Πιο συγκεκριμένα, στα σχέδιά μας είναι μία έκθεση στην Αμερική, που χρειάζεται όμως πολλή δουλειά. Είναι μια χώρα, που πιστεύω πως το targeted group μας βρίσκεται εκεί. Σε καμία περίπτωση βέβαια δεν σνομπάρω την Ευρώπη, έχω ταξιδέψει πολύ σε ευρωπαϊκές χώρες και αυτό που εξέλαβα ήταν πολλή μονοχρωμία και πολλή «μινιμαλιά». Το μίνιμαλ είναι ένα στοιχείο που δεν με εκφράζει και νομίζω πως δεν θα μπορούσαμε να επιβιώσουμε σαν Nidodileda εκεί. Στην Αμερική ο ανταγωνισμός θα είναι τεράστιος και το γνωρίζω. Εδώ όμως θα μιλήσει η αυτοπεποίθησή μου, γιατί είμαι πολύ σίγουρη για την ποιότητα των ρούχων και αυτό είναι που τους λείπει στην Αμερική. Έχουν τα aesthetics, τους λείπει η ποιότητα. Το κενό λοιπόν που θα γέμιζα εκεί είναι η ποιότητα και τα aesthetics παράλληλα.

Φένια Ζάννη

INSTAGRAM
FOLLOW DIDEE
DIDEE MAGAZINE
MyMail WordPress Plugin free