Νικόλας Αγγελής: Ερωτισμός, δημιουργία και η αποδοχή των διαφορετικών πτυχών του

Συνέντευξη: Μπάμπης Παπαναστασάτος
Φωτογράφιση: Αγγελική Καλαμαρά
Hairstyling: Νάσος Ασημακόπουλος

• Ευχαριστούμε θερμά το MONK Grapes and Spirits για την παραχώρηση του χώρου.

O Νικόλας Αγγελής ήξερε ήδη από νεαρή ηλικία ότι η υποκριτική είναι η τέχνη, την οποία θα ακολουθούσε. Σήμερα θεωρεί τη δημιουργία αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής του, προσπαθώντας παράλληλα να μένει προσγειωμένος και να ισορροπεί, κάνοντας πράγματα αντιδιαμετρικά της έννοιας της τέχνης, τα οποία ενέχουν μέσα τους δημιουργική ενέργεια. Αφουγκράζεται κρυμμένα κομμάτια του εαυτού του, μαθαίνει να ικανοποιεί τις ανάγκες του και επιδιώκει το φλερτ και την σεξουαλική ανταλλαγή ενεργειών. Από το Γενάρη θα πρωταγωνιστεί στην παράσταση το «Χέρι του Γιάνος» στο θέατρο του Νέου Κόσμου, ενώ σύντομα θα τον βλέπουμε στο Κολωνάκι, στο πρώτο του επιχειρηματικό βήμα.

didee-agelis-5didee-agelis-12

Μίλησε μας για το «Χέρι του Γιάνος» και για το ρόλο σου.
Το έργο σε πρώτο επίπεδο είναι πολιτικό και διαδραματίζεται στη Σταλινική Ρωσία. Παρακολουθούμε ουσιαστικά πώς διαμορφώνονται οι σχέσεις σ’ ένα τρομακτικό καθεστώς. Για μένα είναι ένα έργο σχέσεων. Βλέπουμε ανθρώπους οι οποίοι μπροστά στο φόβο του θανάτου και της τιμωρίας, φανερώνουν κάποια κομμάτια του εαυτού τους. Ο φόβος πυροδοτεί χαρακτηριστικά κρυμμένα, φέρνει τις φιλοδοξίες στην επιφάνεια και κατ’ επέκταση οδηγεί στην κατάρρευση των σχέσεων. Στην παράσταση υποδύομαι ένα πραγματικό πρόσωπο, τον Λαβρέντι Μπέρια, διευθυντή της μυστικής αστυνομίας. Πρόκειται για ένα φρικαλέο πρόσωπο που έχει την απόλυτη εξουσία. Είναι ένας σαδιστικός χαρακτήρας που απολαμβάνει να εξασκεί την εξουσία που του έχει δοθεί.

Ποιος ρόλος σου θεωρείς πως σε εξέλιξε περισσότερο;
Παίρνω διαφορετικά πράγματα μέσα από τους ρόλους που έχω παίξει σε υποκριτικό αλλά και ψυχολογικό επίπεδο. Πέρυσι συμμετείχα στην παράσταση «Όσα η καρδιά μου στην καταιγίδα» και υποδύθηκα το ρόλο του άντρα. Αυτό ήταν το όνομα του ρόλου μου. Άντρας. Και ήταν ένας άνδρας που ζούσε στο βουνό, αλλά συνοδευόταν από μια αντρική ενέργεια που πλέον δεν υπάρχει. Ο ρόλος αυτός είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον, γιατί με έκανε να συνειδητοποιήσω πόσο μακριά είμαστε σήμερα από την έννοια του φυσικού άνδρα. Ωστόσο, μπόρεσα να αντλήσω πράγματα από αυτό το ρόλο, γιατί ήμουν σε φάση να δω δικά μου κομμάτια μέσα απ’ αυτόν.

Πώς προσεγγίζεις τους ρόλους σου, ώστε να μετουσιωθείς στον ήρωα;
Προσπαθώ να βρω τα δικά μου κομμάτια στο ρόλο. Ψάχνω να βρω τι γίνεται μέσα μου, ποια κομμάτια του ρόλου υπάρχουν ήδη σε μένα και τι πρέπει να αφαιρέσω από μένα για να πλησιάσω τον ήρωα. Η υποκριτική είναι αφαίρεση, αφαιρείς από τα δικά σου κομμάτια ώστε να αφήσεις το ρόλο να μπει μέσα σου. Έχουμε μέσα μας μια τεράστια γκάμα υπάρξεων, μπορούμε να είμαστε τα πάντα. Αγγίζεις τις ενέργειες που κρύβεις μέσα σου και βλέπεις με ποια κομμάτια σου μπορείς να συνδεθείς.

Ένας ρόλος μπορεί να αγγίξει κομμάτια σου που δεν είχες φανταστεί ότι τα έχεις.

Εκεί γίνεται επικίνδυνο. Αν έχεις το θάρρος να αγγίξεις το κομμάτι που ανακάλυψες ότι έχεις, τότε ανοίγεις μια πόρτα στον εαυτό σου. Πολλοί ηθοποιοί «ανοίγουν πόρτες», χωρίς να ξέρουν τι ακριβώς έχουν αγγίξει.

didee-agelis-15

Εσύ τι κάνεις όταν «ανοίξεις κάποια πόρτα»;
Εγώ κάνω θεραπεία από τα οκτώ μου. Με διαφορετικές τεχνικές και σε σπαστά διαστήματα. Για μένα είναι πολύ σημαντικό να κάνεις θεραπεία ώστε να αφομοιώνεις όλα όσα αγγίζεις μέσα από το ρόλο.

Πότε αποφάσισες ότι θες να γίνεις ηθοποιός;
Το αποφάσισα στην τρίτη γυμνασίου. Τότε είχα μπει στη διαδικασία να βρω τι θα κάνω μεγαλώνοντας και δεν μου άρεσε τίποτα. Όταν σκέφτηκα να γίνω ηθοποιός, τρελάθηκα. Με ενθουσίαζε η ιδέα, είχα ενθουσιαστεί τόσο, που έλεγα στους φίλους ότι θα πάω Αμερική και θα γίνω movie star. Το αποφάσισα τότε και μάλιστα ήθελα να παρατήσω το σχολείο και να πάω σε δραματική σχολή. Είχε ενδιαφέρον το πώς το διαχειρίστηκαν οι άλλοι. Η μάνα μου με υποστήριξε, υπήρξαν φίλοι και συγγενείς που με αποθάρρυναν, αλλά αυτό δεν με έβαλε σε δεύτερες σκέψεις. Δεν το παζάρεψα.

Όταν λοιπόν μπήκες στο χώρο, τα πράγματα ήταν όπως τα είχε σκεφτεί ο 15χρονος Νικόλας;
Δεν είχε καμία σχέση ο χώρος με αυτό που είχα στο μυαλό μου κι αυτό το κατάλαβα μόλις μπήκα στη σχολή. Μέχρι τότε έβλεπα περισσότερο σινεμά και λιγότερο θέατρο. Όταν «άγγιξα» το θέατρο ήταν πολύ δύσκολο το να βρω πώς γίνεται να παίξεις κάποιον άλλο. Πώς γίνεται να σχετιστείς με τους άλλους. Η μεγαλύτερη δυσκολία του θεάτρου είναι η δυναμική των ανθρώπων που συνυπάρχουν.

Οι άνθρωποι έχουν διαφορετικές ενέργειες, είναι ενεργειακός χορός. Δίνεις και παίρνεις ενέργεια και αυτό για μένα μοιάζει με το σεξ.

Τι θεωρείς ότι κάνει έναν ηθοποιό καλό;
Μπορώ να σου πω ποιον θεωρώ κακό ηθοποιό. Κακό ηθοποιό θεωρώ αυτόν που δεν μπορεί να δει τα θέματά του, να συνδεθεί με τα συναισθήματά του κι έτσι υποκρίνεται ότι συνδέεται, χωρίς να συνδέεται ουσιαστικά. Βέβαια δεν αρκεί να είναι μόνο ο ηθοποιός καλός. Για μένα σημαντικό είναι να είναι και ο θεατής καλός. Ο ηθοποιός είναι ο πομπός και ο θεατής ο δέκτης. Αν ο δέκτης δεν είναι ανοιχτός να δεχτεί το μήνυμα, τότε δεν επιτρέπει στον ηθοποιό να είναι καλός. Μια θεατρική παράσταση είναι ανταλλαγή ενεργειών. Συνεπώς θεωρώ ότι ένας ηθοποιός για να είναι καλός, πρέπει να μπορεί να δει τον εαυτό του.

didee-agelis-2didee-agelis-13didee-agelis-3

Εσύ έχεις «δει» τον εαυτό σου;
Έχω δει πολλά κομμάτια μου και συνεχίζω να βλέπω τον εαυτό μου.

Αν δεν ήσουν ηθοποιός, τι θα μπορούσες να είσαι;
Σίγουρα θα έκανα κάτι δημιουργικό, γιατί δεν μπορώ να ζω χωρίς αυτό. Παράλληλα θα ήθελα να ασχοληθώ με τη θεραπεία. Επειδή έχω δεχτεί θεραπεία, πιστεύω ότι είναι τρομερό αυτό που σου προσφέρει κι έτσι θα ήθελα να μπορώ να «δώσω» θεραπεία στους άλλους ανθρώπους, βοηθώντας τους σε μια εσωτερική αναζήτηση.

Στο παρελθόν ασχολήθηκες με τη συγγραφή;
Έχω γράψει στο παρελθόν ένα θεατρικό έργο. Έχω καιρό να γράψω. Μ’ αρέσει περισσότερο το εφήμερο, γι’ αυτό χρησιμοποιώ αρκετά και το facebook. Με εξιτάρει το γεγονός ότι μπορείς να γράψεις κάτι σε μια δεδομένη στιγμή, για ένα συγκεκριμένο πράγμα κι αυτό να ανήκει σ’ ένα σύνολο δημοσιευμένων πραγμάτων, που μετά από λίγο θα ξεχαστεί και θα περάσει. Κάπως έτσι ήταν και το twitter, αλλά το άφησα γιατί έπρεπε να γράφεις τσιτάτα, εξυπνάδες και όλο αυτό το έβρισκα βαρετό. Θεωρώ ότι μέσα από τα social media μπορείς να εκφράσεις την δημιουργικότητά σου.

Έχεις ακόμα φιλοδοξίες να γίνεις movie star, όπως έλεγες στους φίλους σου μικρός;
Έντεκα χρόνια σαν ηθοποιός, έχω κάνει πράγματα τα οποία για μένα είναι «μεγάλα». Έχω κάνει όμορφες συνεργασίες. Βλέπω συχνά ότι μπορεί να έχω στο μυαλό μου κάτι που θέλω να κάνω και τελικά τη δεδομένη στιγμή να μου παρουσιάζεται κάτι που δεν σκεφτόμουν και τελικά να είναι πιο ωραίο απ’ αυτό που είχα στο μυαλό μου. Ωστόσο, δεν σκέφτομαι ότι θέλω να γίνω κάτι wow ή να κάνω μπαμ. Τρία χρόνια αφού είχα τελειώσει τη σχολή, συμμετείχα σε μια παράσταση και ένα βράδυ, αφού τελείωσε η παράσταση, ήρθε ένας σκηνοθέτης και με ρώτησε πώς νιώθω. Του είπα ότι νιώθω καλά, αλλά θέλω να δω πώς θα πάει η φάση. Η απάντηση του ήταν: «Νικόλα, αυτή είναι η φάση, αυτό που έκανες τώρα. Δεν θα πάει πουθενά. Αυτή είναι η δουλειά μας» και αυτή η κουβέντα με έκανε να σκεφτώ τα πράγματα διαφορετικά. Έρχεσαι, παίζεις, φεύγεις. Σε κάποιους αρέσεις, σε άλλους όχι, πρέπει να είσαι συνειδητοποιημένος. Για μένα η τέχνη είναι πάρα πολύ σημαντική για την κοινωνία και τον άνθρωπο. Πρέπει, όμως, να ξεφεύγεις και λίγο από το «συννεφάκι της τέχνης», γιατί αλλιώς χάνεσαι. Είναι δύσκολο να επιβιώσεις στο χώρο και να συντηρείσαι από τη δουλειά σου.

didee-agelis-10didee-agelis-7

Άρα εσύ δεν είσαι στο «συννεφάκι της τέχνης» συνεχώς;
Η γείωση χάνεται, αν είσαι συνεχώς εκεί. Πρέπει να δεις πώς θα ζήσεις. Εγώ δεν μπορώ να ζήσω χωρίς κάτι δημιουργικό αλλά αυτή την περίοδο ξεκινάω και κάτι επιχειρηματικό με έναν παιδικό μου φίλο. Θα είναι ένα all day Sushi Bar στο Κολωνάκι. Είναι κάτι που δεν έχει σχέση με τη δουλειά μου ως ηθοποιός, αλλά το θεωρώ πολύ δημιουργικό. Θα προσφέρω φαγητό, θα επικοινωνώ με τον κόσμο και παράλληλα θα συντηρούμαι. Πρόκειται για μια όμορφη ανταλλαγή, για μία προσφορά. Δεν θα μαγειρεύω εγώ φυσικά, παρόλο που μ’ αρέσει η μαγειρική. Μαγειρεύω για τους φίλους μου και βάζω αγάπη σ’ αυτό που φτιάχνω. Δεν αρκούν μόνο τα υλικά για να βγει κάτι καλό. Θεωρώ τη μαγειρική μια όμορφη διαδικασία, είναι ένα μέσο για να δείξεις στον άλλο ότι τον αγαπάς.

Πώς διασκεδάζεις στην καθημερινότητά σου;
Χαλαρώνω και διασκεδάζω με διαφορετικούς τρόπους ανάλογα με το τι χρειάζομαι. Έρχομαι σε επαφή με την ανάγκη μου και κάνω κάτι αντίστοιχο. Θα πάω για τρέξιμο, περπάτημα και σε κάποιο μπαρ συνήθως. Τελευταία νιώθω μια επιθυμία να πάω σε club και μπουζούκια, κάτι που παλαιότερα σνόμπαρα. Πλέον όμως βρίσκω κάτι πολύ ενδιαφέρον στα μπουζούκια και τα clubs. Είναι ένα συνεχές πάρτυ, έχουν μια σεξουαλική ενέργεια. Είναι στον άλλο πόλο αυτού που λέμε «τέχνη» και για να είσαι ισορροπημένος δεν γίνεται να βρίσκεσαι μόνο στον ένα πόλο, γιατί βαλτώνεις και παύεις να είσαι υγιής. Δεν θα με δεις συνέχεια στα μπουζούκια, αλλά αν νιώσω την ανάγκη θα πάω. Θα πάω, γιατί εκεί υπάρχει το φλερτ και το θεωρώ απαραίτητο.

Φλερτάρεις;
Φλερτάρω, ναι. Ο ερωτισμός είναι πολύ σημαντικό πράγμα. Η δημιουργία προκύπτει από τον ερωτισμό και έχει μέσα της σεξουαλική ενέργεια. Ο ενθουσιασμός του έρωτα είναι κινητήριος δύναμη. Έχω περάσει από φάσεις που ήμουν μπλοκαρισμένος ερωτικά και δεν μπορούσα να αποδώσω πουθενά. Δεν μου αρέσει ο τυπικός συσχετισμός. Το φλερτ είναι ανταλλαγή ενεργειών. Αν δω μια γυναίκα που μου αρέσει, θα της το εκφράσω. Δεν μου αρκεί να κοιτάζω. Έχουμε συνηθίσει μόνο να κοιτάμε και έχουμε γίνει γέροι. Έχουμε σταματήσει να είμαστε αληθινοί και να συνδεόμαστε. Θέλουμε να φανούμε τέλειοι και έτσι χάνεται όλο το ενδιαφέρον. Πρέπει να δείχνουμε αυτό που είμαστε, εκείνη τη δεδομένη στιγμή. Εγώ εκφράζω αυτό που σκέφτομαι. Η προσέγγισή μου διαφέρει βέβαια, αλλά πάντα είμαι αληθινός και λέω αυτό που σκέφτομαι. Και μόνο να εκφράσω αυτό που σκέφτομαι, αρκεί. Αν προκύψει και κάτι παραπάνω τότε ακόμα καλύτερα. Αν δεν προκύψει και πάλι η ανταλλαγή έχει γίνει, εγώ έχω μεταφέρει την ενέργειά μου και έχω πάρει κάτι πίσω.

didee-agelis-6

INSTAGRAM
FOLLOW DIDEE