The One Weeks Journal #49 Αλέξανδρος Κασσανδρινός

Το δικηγορικό γραφείο Αλέξανδρος Κασσανδρινός & Συνεργάτες ξεκίνησε τον Ιούνιο το project {Just/Art}*, στο πλαίσιο του οποίου εξετάζει αφενός το ρόλο των χώρων εργασίας ως σημεία τέχνης και αφετέρου τη σχέση μεταξύ τέχνης και δικαίου.
Μετά την πρώτη επιτυχημένη έκθεση που πραγματοποιήθηκε στο χώρο του δικηγορικού γραφείου, η δεύτερη έκδοση του {Just/Art}* αναλαμβάνει να διερευνήσει τη σχέση της τέχνης με ένα ορόσημο που έχει αλλάξει πολλές χρήσεις: Στάβλοι, παρθεναγωγείο, δημοτικό σχολείο, εστιατόριο, ροκ στέκι, χωροφυλακή.
Ο θρυλικός χώρος της Ηρακλειδών στο Θησείο που σήμερα φιλοξενεί τον πολυχώρο The Sowl, έχει βιώσει διάφορες μετενσαρκώσεις και η καθεμία έχει αφήσει τα δικά της σημάδια. Χτισμένο το 1845 για να φιλοξενήσει τους Στάβλους του Όθωνα, το κτίριο αυτό με την απαράμιλλη διατηρητέα αθηναϊκή πρόσοψη είναι από τα παλαιότερα και ιστορικότερα κτίρια της Αθήνας.

Το project {Just/Art}* επιστρέφει από τις 9 Δεκέμβρη με την έκθεση του Δημήτρη Αντωνίτση «Πεθαίνω σαν χώρα/ keep calm and carry on».

 

The One Weeks Journal 

Αλέξανδρος Κασσανδρινος

Ημέρα 1.

Το project {Just/art}* κλείνει 6 μήνες ζωής. Έχει στο ιστορικό του μια ήδη πραγματοποιημένη έκθεση στους χώρους του δικηγορικού μου γραφείου τον Ιούλιο του 2016. Το project {Just/art}* εξετάζει το ρόλο των χώρων εργασίας ως σημείων τέχνης και τη σχέση μεταξύ τέχνης και δικαίου. Βασικός στόχος είναι η επιδίωξη της επικοινωνίας του κοινού με την τέχνη, όταν αυτή δεν βρίσκεται σε αναμενόμενους χώρους – όπως μια γκαλερί ή μια αίθουσα πινακοθήκης. Συμπίπτει το δίκαιο με την τέχνη; Στα πλαίσια αυτά επιδιώκουμε τη διοργάνωση εκθέσεων σε χώρους μη σχετικούς με την τέχνη, ή ίσως σχετικούς;
1
Ημέρα 2 
Το project {Just/art}* παρουσιάζει την έκθεση του καλλιτέχνη Δημήτρη Αντωνίτση με τίτλο “Πεθαίνω σαν χώρα/ keep calm and carry on” (είχε πρωτοπαρουσιαστεί το 2011 στην γκαλερί Ιλεάνα Τούντα), αναλαμβάνοντας έτσι να διερευνήσουμε τη σχέση της τέχνης με ένα ιστορικό ορόσημο, που έχει αλλάξει πολλές χρήσεις -ο ιστορικός χώρος του the Sowl στο Θησείο- ορμώμενοι αρχικά από την πρώτη χρήση του χώρου: Στάβλοι του βασιλιά Όθωνα. Θα λέγαμε ότι επιχειρούμε να βρούμε τη σύνδεση δικαίου και τέχνης διαμέσου της ιστορίας εν προκειμένω. Η έκθεση εγκαινιάζεται στις 9 Δεκεμβρίου το βράδυ.
2
Ημέρα 3
Συνεργάτες σε όλο αυτό το εγχείρημα – μια ζωντανή και δημιουργική ομάδα, Αλεξάνδρα Δράκου – το κορίτσι της ομάδας και ιδιοκτήτρια του The Sowl, η ομάδα της διαφημιστικής Nekya, Νίκος και Αιμιλιανός – κάνουν πραγματικότητα κάθε γραφιστική φαντασίωση – και ο Ηριδανός Τσιριγκούλης (δεν θέλει να φωτογραφηθεί) που επιμελείται – επιμελώς- όλην την έκθεση.
3
Ημέρα 4
Ο χρόνος πιέζει και κάποια έργα του Δημήτρη Αντωνίτση δεν έχουν ακόμη φωτογραφηθεί. Τα υδραίικα κιλίμια του Δημήτρη Αντωνίτση – χαρακτηριστικά του έργα – φεύγουν για το φωτογραφείο… μέσα σε ένα smart… οι καλές οι κουρελούδες… είναι εδώ
4
Ημέρα 5
Με τη βοήθεια του φωτογράφου Θεοδωρή Θεοδωρίδη, τα έργα της έκθεσης φωτογραφίζονται για τον κατάλογο.
 5
Ημέρα 6
Yπάρχει πάντα χρόνος για την παρακολούθηση εκθέσεων… Εδώ (παλιό στιγμιότυπο) μπροστά σε αγαπημένο έργο του Hokusai, “the great wave off kanagawa“.
6-1
Ημέρα 7
Relax ή “πεθαίνω σαν χώρα” – #justart – 9/12/2016- 15/01/2017
7
Περισσότερα για την έκθεση: 
Ο Δημήτρης Αντωνίτσης επαναδιαπραγματεύεται την ταυτότητα της σύγχρονης Ελλάδας με αφορμή το τηλεοπτικό σίριαλ “Βασίλισσα Αμαλία” που προβλήθηκε από την τότε ΕΙΡΤ την περίοδο 1975-1976 με πρωταγωνίστρια την Αλίκη Βουγιουκλάκη.
Μεταξύ άλλων, ο καλλιτέχνης απομονώνει τρεις σκηνές από διαφορετικά επεισόδια και τις σκηνοθετεί με το δικό του cast (Βασίλισσα Αμαλία: Μαρία Μπακοδήμου, Φωτεινή Κολοκοτρώνη: Καίτη Λαμπροπούλου, Μεγάλη κυρία επί των Τιμών: Ελισσάβετ Λύρα) μπροστά στο τεράστιο διαμάντι, έργο του ιδίου, στο Tudor Hall του ξενοδοχείου King George.
Η Αμαλία, διχασμένη από εσωτερικές συγκρούσεις, με φόντο τα γεγονότα της επανάστασης της 3ης Σεπτεμβρίου του 1843, τα οποία κατέληξαν στην παραχώρηση Συντάγματος από τον Όθωνα, αποτελεί την ιδανική μορφή για να αναλογιστούμε τι έχει αλλάξει και τι έχει μείνει ίδιο.
Από το Σύνταγμα, που ουσιαστικά θεμελιώνει την έννομη τάξη, μέχρι τον σωφρονιστικό κώδικα, οι δαιδαλώδεις, διαμορφωμένοι και υπαίθριοι χώροι του the Sowl συνδέονται ιστορικά με την εξέλιξη της έννοιας του δικαίου και, σε συνδυασμό με την έκθεση, μας προκαλούν να διερευνήσουμε τον διαρκώς μεταβαλλόμενο ρόλο του δικαίου, καθώς και τη σύνδεσή του με την εκάστοτε πολιτική πραγματικότητα.
Διοργανωτής: {Just/Art}*
Καλλιτέχνης: Δημήτρης Αντωνίτσης
Χώρος Έκθεσης: πολυχώρος The Sowl- Ηρακλειδών 10 (είσοδος την ημέρα των εγκαινίων από την οδό Φαίδρας) Θησείο
Εικαστικός Σύμβουλος: Ηριδανός Τσιριγκούλης
Διάρκεια Έκθεσης: 9 Δεκεμβρίου 2016- 15 Ιανουαρίου 2017
Εγκαίνια Έκθεσης :9 Δεκεμβρίου, 19:30 μ.μ.
Στοιχεία Επικοινωνίας: τηλ. 210 7244850-1 – e-mail: alexandradrakou@gmail.comAlexandros@kassandrinoslaw.com 

Δημήτρης Κωνσταντινίδης

INSTAGRAM
FOLLOW DIDEE