Dogkas Wines: Αριστοκρατικό στοιχείο σε μια ποιοτική οινοπαραγωγική παλέτα

Συνέντευξη: Φένια Ζάννη
Φωτογράφιση: Αγγελική Καλαμαρά

*Η φωτογράφιση έγινε στο MOMA (Αδριανού 29, Μοναστηράκι)

Ο Γιώργος Δόγκας είναι ο ιθύνων νους πίσω από την εταιρεία Dogkas Wines. Έχοντας διαρκή ενασχόληση με το κρασί αλλά και με την οινοποιία, ο ίδιος συζητά για την αυθεντικότητα του κρασιού εν έτη 2016, ορίζει τις boutique wineries αλλά και την all time classic φιλοσοφία της εταιρείαςΟ επιχειρηματίας δεν απέφυγε επίσης να αναφερθεί στον ανταγωνισμό του κλάδου της οινοποιίας αλλά και στο αριστοκρατικό στοιχείο των οικογενειακών επιχειρήσεων, οι οποίες -παρά τις δυσκολίες- διατηρούν την ποιότητα στο πιο υψηλό επίπεδο.
img_3460-1r

Πώς ορίζονται οι boutique wineries και ποια πιστεύεις πως είναι η σημασία τους στην ελληνική οινική αγορά;
Οι περισσότεροι ορίζουν τις boutique wineries ως περιορισμένης σε παραγωγή οινοποιεία, ελιτίστικα, ακόμη και cult. H πιο απλή και σημαντική ερώτηση είναι αν είναι αρκετό, ο μικρός αριθμός παραγωγής ή η δυσεύρετη τοποθεσία να δώσει τον ορισμό στο τι είναι τελικά boutique winery. Η προσέγγιση της Dogkas Wines είναι λίγο διαφορετική! Για μας, το να τοποθετείσαι στην αγορά ως boutique wine είναι state of mind, όχι ποσότητες και αριθμοί. Είναι η ίδια η φιλοσοφία μας και η αντίληψή μας απέναντι στο κρασί αλλά και στην προσφερόμενη εμπειρία προς τον καταναλωτή. A taste of dream, in a world obsessed with reality!

Ποια η φιλοσοφία και οι στόχοι της Dogkas Wines;
Ως Dogkas Wines έχουμε δημιουργήσει μία γκάμα κρασιών, με αφθονία γεύσεων, γοητευτικά αρώματα και φιλήδονα σώματα. Η φιλοσοφία μας με μια φράση: all time classic. Κύρια εφόδια της δραστηριότητάς μας στην εγχώρια αγορά, είναι η επιμονή και επιθυμία για συνεχή βελτίωση της ποικιλίας των κρασιών Dogkas. Στόχος της προσπάθειάς μας είναι να γνωρίσει ο Έλληνας καταναλωτής το ποιοτικό εμφιαλωμένο κρασί, αποκαθιστώντας έτσι την εικόνα του τομέα στη συνείδηση του αγοραστικού κοινού για το ελληνικό κρασί. Και το καταφέρνουμε!

Ποιος είναι ο δικός σου ρόλος στην εταιρεία;
Η Dogkas Wines είναι μια οικογενειακή επιχείρηση, στην οποία όλοι μας συμβάλλουμε για την ανάπτυξή της. Δεν υπάρχουν διακριτικοί τίτλοι, ούτε θα μπορούσαμε να ασχολούμαστε ο καθένας μας με ένα μόνο τμήμα των δραστηριοτήτων μας, γιατί αυτομάτως δεν θα γνωρίζαμε το κρασί μας από το πρώτο μέχρι και το τελευταίο στάδιο. Παρόλα αυτά μπορώ να σου πω ότι η καρδιά αυτής της επιχείρησης – όπως και σε κάθε οικογένεια – είναι οι γονείς, Ανδρέας και Χριστίνα Δόγκα, οι οποίοι και έκαναν την αρχή και στηρίζουν συνεχώς την ανάπτυξη του brand. Όσο για μένα, όπως σου είπα και πριν, είμαι ένα μέλος της οικογένειας Dogkas Wines. Δε θα μπορούσα να μην κάνω απλά… τα πάντα!

dogkas-2img_3348

Η υψηλή αισθητική και η ποιότητα είναι χαρακτηριστικά της Dogkas Wines;
Ας αφαιρέσουμε το ερωτηματικό. Η υψηλή αισθητική και η ποιότητα είναι χαρακτηριστικά της Dogkas Wines! Και αυτό μπορεί κανείς να το καταλάβει στην πρώτη του επαφή με το προϊόν μας. Ο καταναλωτής όταν γνωρίζει το προϊόν μας, μυείται στη φιλοσοφία μας! Άλλωστε αυτός ήταν και ο στόχος μας. Είμαστε μια οικογενειακή επιχείρηση, που δεν διαπραγματεύεται ούτε ρισκάρει την εγγύτητά της και την καλή της φήμη στην αγορά.

Πόσο εύκολα μπορεί να ανταποκριθεί μια οικογενειακή επιχείρηση σε ένα αντικείμενο που έχει να κάνει με τη γη;
Οποιαδήποτε ενασχόληση με τη γη προσομοιάζει στην ενασχόληση με έναν ζωντανό οργανισμό. Είναι μια σχέση «δούναι και λαβείν». Είναι μια σχέση ευμετάβλητη και απρόβλεπτη. Παραδείγματος χάριν δεν μπορείς να ελέγξεις τις καιρικές συνθήκες. Όμως ανεξάρτητα από τις αντιξοότητες, εκεί κρύβεται και η μαγεία. Όσο μεγαλύτερος ο κόπος, τόσο μεγαλύτερη η ικανοποίηση όταν έχεις επιτύχει, εάν αναλογιστείς και όλους τους παράγοντες που χρειάζονται για να πετύχεις το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα για το αμπέλι και τον καρπό του. Θα μπορούσες να την ορίσεις ως μια μυστικιστική σχέση. Και όπως σε κάθε σχέση, ανταποκρίνεσαι εύκολα όταν υπάρχει αμοιβαίος σεβασμός και προσήλωση. Αυτή είναι η σχέση μας με τη γη και με τους καρπούς που μας δίνει.

Θεωρείς πως ο ελληνικός κλάδος μπορεί να ανταποκριθεί σε ευρωπαϊκών προδιαγραφών απαιτήσεις;
Αν και τα τελευταία χρόνια έχουν κάνει είσοδο στην εγχώρια αγορά οίνου ετικέτες από το εξωτερικό με ιδιαίτερα ελκυστική τιμή, η προσωπική μας εκτίμηση για το ελληνικό κρασί στην εγχώρια αγορά οίνου είναι ότι έχει ανοδική πορεία. Ήδη ο νέοι/νέες προτιμούν την κατανάλωση ελληνικού, εμφιαλωμένου οίνου. Όσον αφορά τη διεθνή αγορά οίνου, παρά τις αντίξοες συνθήκες, η ποιότητα και το κύρος του ελληνικού κρασιού αναγνωρίζεται σε διεθνείς καταλόγους όπως και στον ειδικό τύπο. Εδώ βρίσκεται η ευκαιρία και η δυναμική να προωθηθούν σωστά και να κερδίσουν.

img_3253ak1-1

Πώς ορίζεται ο ανταγωνισμός τη σημερινή περίοδο στην Ελλάδα;
Ο ανταγωνισμός μεταξύ επιχειρήσεων ορίζεται ως ο αγώνας μεταξύ τους για την επικράτηση στην αγορά και την αύξηση του μεριδίου αγοράς του καθένα. Φυσικά υπάρχει χώρος για όλους και παρά τις δύσκολες συνθήκες που ερχόμαστε αντιμέτωποι καθημερινά, εγώ τον βλέπω σαν μια «αρένα» στην οποία πρέπει κάθε μέρα να μονομαχήσεις με ήθος. Θα μπορούσα να σας πω, πως ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος και δύσκολος. Όμως στο τέλος της ημέρας όλοι μαζί μετράμε τις νίκες μας σαν μια ομάδα.

Περνώντας από γενιά σε γενιά, πώς μπορούν να διατηρηθούν οι αξίες, η φιλοσοφία και ο κοινός στόχος ακέραιοι;
Υπάρχει κάτι το αριστοκρατικό στις οικογενειακές επιχειρήσεις. Η ισχύς τους κρύβεται στους ανθρώπους που την υποστηρίζουν, με την προσωπική τους προσπάθεια και τις προσωπικές τους φιλοδοξίες. Δεν υπάρχουν ανώνυμοι ιδιοκτήτες στο υπόβαθρο. Το όνομά μας εγγυάται την άριστη ποιότητα των προϊόντων μας και είμαστε πάντα στη διάθεση των πελατών μας, εάν θελήσουν να έρθουν σε επαφή με εμάς προσωπικά. Τα επόμενα σχέδια της Dogkas Wines είναι η συνέχιση της παράδοσης αυτής παράλληλα με την επέκτασή της με σταθερά βήματα τόσο στην ελληνική αγορά, όσο και στις χώρες του εξωτερικού.

Εσείς σαν εταιρεία, παράγετε συγκεκριμένες ποικιλίες κρασιού ή εστιάζετε σε κάτι άλλο;
Σήμερα, η οινοπαραγωγική μας παλέτα φιλοξενεί 7 ετικέτες από τις ποικιλίες Αγιωργίτικο και Μοσχοφίλερο σε διάφορες εκδοχές. Ο ελληνικός αμπελώνας έχει να επιδείξει εκατοντάδες ποικιλιών, αλλά όπως γνωρίζετε, η γη είναι αυτή που σου δείχνει το δρόμο. Η περιοχή της Νεμέας, όπου και γίνεται η παραγωγή μας, είναι δημοφιλής για το αγιωργίτικο σταφύλι, το οποίο ανάλογα με την προέλευσή του (πεδινό, ημιορεινό, ορεινό) μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την παραγωγή ευρύτατης γκάμας κρασιών: από αρωματικά ροζέ μέχρι κόκκινα. Έτσι, στην παλέτα μας υπάρχουν ελαφρά, φρουτώδη και εύκολα ξηρά κόκκινα, όσο και στιβαρά, που απαιτούν παλαίωση προτού καταναλωθούν. Ένα από αυτά είναι το Septem Red Dry, το οποίο έχει παλαίωση 12 μηνών στα βαρέλια και 7 μήνες στη φιάλη. Εξίσου και τα λευκά μας. Είναι ευνόητο ότι η πρώτη ύλη καθορίζει την ποιότητα του κρασιού και η τεχνογνωσία στην πορεία το αναδεικνύει. Για την Dogkas Wines κάθε στάδιο είναι το ίδιο σημαντικό, ώστε να μπορέσουμε να υπερασπιστούμε και στην πράξη το Fine Dogkas Wine Experience.

dogkas-1

Μετράτε ήδη συνεργασίες εκτός συνόρων. Είναι δύσκολο για μια οικογενειακή επιχείρηση να εξάγει προϊόν;
H εξωστρέφεια είναι στρατηγικής σημασίας για την Dogkas Wines. Μέσα από αυτήν διαφημίζεται η Ελλάδα αλλά και τα ελληνικά προϊόντα με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Όπως προανέφερα, σαφώς οι συνθήκες, οι οποίες επικρατούν ειδικότερα αυτό το διάστημα, δεν ευνοούν τις εξαγωγικές δραστηριότητες από μικρές επιχειρήσεις. Αυτή είναι όμως και η πρόκληση για τους νέους επιχειρηματίες. Όχι μόνο του κλάδου μου αλλά και γενικότερα. Να ξεπεράσουμε τα εμπόδια και να συνεχίσουμε σε ρυθμούς ανάπτυξης.

Στην Ελλάδα πιστεύεις πως υπάρχει πρόσφορο έδαφος για την ανάπτυξη προσωπικών φιλοδοξιών;
Ομολογουμένως διανύουμε μια δύσκολη εποχή. Παρόλα αυτά, η Ελλάδα κι εμείς οι ίδιοι ως Έλληνες, δεν το έχουμε βάλει κάτω. Οι νέοι επιχειρηματίες έχουν όλα τα εφόδια να δράσουν, με στόχο την πραγμάτωση των φιλοδοξιών τους. Έχουν όρεξη για δουλειά και καινοτόμες ιδέες. Το μόνο που έχουμε να κάνουμε είναι να τις βάλουμε σε εφαρμογή.

dogkas-4

 

Φένια Ζάννη

INSTAGRAM
FOLLOW DIDEE
DIDEE MAGAZINE
MyMail WordPress Plugin free